• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mini Paceman 1.6 DFI 115 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

***Chiptuning Mini Paceman 1.6 DFi 115 pk***

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 115 pk 135 pk
Koppel 160 Nm 175 Nm
Max. koppel bij 4250 tpm 4250 tpm 4250 tpm 4250 tpm
Topspeed 192 km/u 202 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1598 cc
Boring × slag 77 mm × 85.8 mm
Compressieverhouding 11.0 : 1
Motorcode N16B16A
ECUSpecificatie
Type Siemens/Continental MEV17.2.2
Fabrikant Siemens/Continental
Opmerking Programmeren veelal via OBD; in uitzonderingsgevallen bench/VR mogelijk.

De Mini Paceman 1.6 DFi reageert sterk op een zorgvuldige herkalibratie van ontsteking, gasklep en koppelbegrenzer. Met een Normal optimalisatie wordt het dagelijkse rijgemak merkbaar beter: vlotter oppakken bij lage toeren en meer bruikbaar koppel zonder in te leveren op betrouwbaarheid. Wij houden rekening met brandstofkwaliteit, onderhoudstoestand en emissies, zodat de motor soepel en veilig presteert binnen verantwoorde marges.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MINI

MINI-chiptuning – B38/B48 & JCW met kartgevoel en koppel op afroep

Voor One/Cooper/Cooper S/JCW (B38/B48) en dieselvarianten leveren we een scherper gaspedaal, stevige midrange en – afhankelijk van uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, terwijl het iconische kartgevoel behouden blijft.

BMW-MINI ECU & TCU know-how

Boost-, brandstof- en koppelkaarten worden geoptimaliseerd met ruime thermische marges. Bij Aisin/Steptronic – waar mogelijk – verfijnen we shiftmaps voor snellere, zekere schakels.

  • ECU’s: Bosch MG1/MD1, MEVD17
  • DCT/AT: koppelhandshake & launchparameters in balans
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Toepassing & workflow

F-/U-/R-series (waar relevant): intake/diagnose → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Dagelijks bruikbaar: emissiesystemen blijven operationeel; geluidsfeatures alleen in overleg en binnen de regels.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilig; strak aan het gas, meer koppel onderin. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT; TCU-tuning aanbevolen (JCW). Gematigd
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping; desgewenst track-focus. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON voor B48/B38.
DCT: Warm-up respecteren; TCU-tune levert voelbare winst.
Intercooler: Aanrader bij zomerse ritten en langere pulls.