• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Kies uw model

Jaguar

Voordelen van Unlimited Tuning

  • Al ruim 16+ jaar ervaring
  • Gloednieuwe testbank
  • Maatwerk mogelijkheden, niks is te gek
  • Uitsluitend professionals in dienst

Unlimited Tuning · Jaguar

Jaguar-chiptuning – Ingenium & V8 Supercharged, fijngeslepen voor souplesse én punch

Of je nu rijdt met een Ingenium 2.0T (benzine/diesel) of AJ-V8 Supercharged: onze maatwerk-kalibraties bieden directe gasrespons, een volle midrange en – waar mogelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van refinement en OEM-betrouwbaarheid.

OEM-waardig kalibratieproces

We stemmen boost, brandstof- en ontstekingstabellen af op inlaattemperatuur, knock-marges en koppelstrategieën. Zo krijg je voorspelbare prestaties – ook bij hogere IAT’s – en een zijdezachte powerband.

  • ECU’s: Bosch MED17/MG1/MD1, Siemens/Continental
  • Automaat (ZF8): koppel-handshake & shiftmaps (optioneel) voor snellere, zekere schakels
  • Volledig reversibel; originele software veilig opgeslagen

Merkbaar in de praktijk

  • Minder schakelmomenten dankzij extra koppel onderin
  • Rustiger toeren bij kruissnelheid, beter inhalen
  • Potentieel lager verbruik bij gelijkblijvende rijstijl

Workflow

Intake & health check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel nameting/dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Transparant: emissiesystemen blijven operationeel; we werken binnen wet- en regelgeving.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software binnen OEM-marges; focus op souplesse en midrange. Originele hardware
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT, extra flow, strakkere gasrespons. Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/supercharger-upgrades + brandstofstrategie; volledige custom mapping. Uitgebreide hardware

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON benut timingmarges beter (benzine).
Onderhoud: OEM-schema’s volgen; verse bougies/filters → stabielere runs.
ZF8: Overweeg TCU-optimalisatie voor maximale beleving.