• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mini Roadster/Coupe 1.6 DFI 75 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Mini Roadster/Coupé 1.6 DFI 75 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 75 pk --- 135 pk ---
Koppel 122 Nm --- 175 Nm ---
Max. koppel bij 2250 tpm 2250 tpm 2250 tpm 2250 tpm
Topspeed 175 km/u --- 184 km/u ---
Prijs incl. BTW € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1598 cc
Compressieverhouding 11,0 : 1
Motorcode N16B16A
ECUSpecificatie
Type Bosch MEV17.2.2 / MEV17.2
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige varianten kan bench/VR nodig zijn.
Over deze Mini Roadster/Coupé 1.6 DFI en chiptuning
De 1.6-liter N16 met Valvetronic is in deze 75-pk uitvoering elektronisch begrensd. Een zorgvuldige herkalibratie van o.a. gaskleprespons, ontsteking en koppelbegrenzers levert een soepelere gasreactie en duidelijk meer trekkracht, zonder buiten OEM-marges te treden. In de praktijk merk je vlotter wegrijden en betere tussensprints. Premium benzine en goed onderhoud blijven aanbevolen.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MINI

MINI-chiptuning – B38/B48 & JCW met kartgevoel en koppel op afroep

Voor One/Cooper/Cooper S/JCW (B38/B48) en dieselvarianten leveren we een scherper gaspedaal, stevige midrange en – afhankelijk van uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, terwijl het iconische kartgevoel behouden blijft.

BMW-MINI ECU & TCU know-how

Boost-, brandstof- en koppelkaarten worden geoptimaliseerd met ruime thermische marges. Bij Aisin/Steptronic – waar mogelijk – verfijnen we shiftmaps voor snellere, zekere schakels.

  • ECU’s: Bosch MG1/MD1, MEVD17
  • DCT/AT: koppelhandshake & launchparameters in balans
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Toepassing & workflow

F-/U-/R-series (waar relevant): intake/diagnose → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Dagelijks bruikbaar: emissiesystemen blijven operationeel; geluidsfeatures alleen in overleg en binnen de regels.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilig; strak aan het gas, meer koppel onderin. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT; TCU-tuning aanbevolen (JCW). Gematigd
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping; desgewenst track-focus. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON voor B48/B38.
DCT: Warm-up respecteren; TCU-tune levert voelbare winst.
Intercooler: Aanrader bij zomerse ritten en langere pulls.