• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Landrover Discovery Sport P200 Hybrid 200 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Landrover Discovery Sport P200 Hybrid 200 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 200 pk --- pk 230 pk 237 pk
Koppel 320 Nm --- Nm 400 Nm 412 Nm
Max. koppel bij 1200–4000 tpm 1200–4000 tpm 1200–4000 tpm 1200–4000 tpm
Topspeed 207 km/u --- km/u 228 km/u 230 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1997 cc
Boring × Slag 83,0 × 92,3 mm
Compressieverhouding 10,5 : 1
Motorcode AJ200P (Ingenium 2.0T)
ECUSpecificatie
Type Bosch MED17.8.x / Bosch MG1CS024 (afhankelijk van bouwjaar)
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren meestal via OBD; bij sommige MG1’s kan bench/VR nodig zijn.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Waarom chiptuning voor de Discovery Sport P200 (MHEV)

De 2.0 Ingenium benzinemotor met 48V mild-hybrid (Belt Starter Generator) heeft ruime software-reserves. Met onze maatwerkschrijf optimaliseren we o.a. koppelbegrenzers, turbodrukregelingen, ontstekingstiming en mengseldoelen binnen veilige EGT-marges. Resultaat: voelbaar snellere gasrespons, meer trekkracht vanaf lage toeren en soepeler doortrekken in de tussenacceleraties.

  • Sterker middengebied (1200–4000 tpm): prettiger in stadsverkeer en bij inhalen.
  • Betere rijdbaarheid met caravan/aanhanger door extra koppel in D en S.
  • Fijnmazige pedalkarakteristiek: directer zonder schokkerigheid.
  • Potentiële verbruiksdaling bij gelijk rijgedrag door hogere efficiency.
  • MHEV-strategie blijft behouden; geen aanpassing aan de 48V-hardware nodig.

Voor de 9-traps automaat voeren we waar nodig koppelcoördinatie door zodat opschakelen en kick-down naadloos aansluiten op het hogere motorkoppel. Emissie-componenten (GPF/OPF, katalysator, OBD-monitoring) blijven intact; de auto blijft storingsvrij en APK-vriendelijk.

Wil je de set-up afstemmen op jouw gebruik (bijv. veel snelweg of juist off-road/trekken)? We kunnen het gaspedaalprofiel en koppelopbouw per stand (Eco/Comfort/Dynamic) verfijnen binnen Normal of een maatwerkoptie.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Voor nagenoeg alle Landrover modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Bij de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Ook de oudere modellen van bijvoorbeeld de Defender TD4 chippen wij nog graag. 

De meeste Landrover varianten zijn uitgerust met een snelheidsbegrenzer. De Rangerover sport staat bijvoorbeeld op 200 km/u en de Defender op 140 km/u. Deze kunnen we op uw verzoek verwijderen tijdens de tuningssessie.

Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing.