| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 163 pk | 173 pk | 250 pk | 265 pk |
| Koppel | 420 Nm | 440 Nm | 520 Nm | 435 Nm |
| Max. koppel bij | 1400 tpm | 1400 tpm | 1400 tpm | 1400 tpm |
| Topspeed | 210 km/u | 211 km/u | 245 km/u | 250 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De eerste generatie van de S60 werd door Volvo in 2000 geïntroduceerd. Het model onderscheidde zich van concurrenten door een coupé vormige carrosserie met vier deuren. De eerste S60 deelt zijn platform met o.a. de V70 en S80. Het motorenpalet bestond voor het grootste deel uit vijfcilinder motoren, zowel benzine als diesel. De tweede generatie van de S60 wordt vanaf 2010 geleverd. De stationcarversie van de tweede S60 heet V60. Het motorenprogramma bestaat bij de tweede generatie uit vier-, vijf- en zescilinder turbomotoren. De vijfcilinders vinden we nog uitsluitend bij de diesels (D3, D4, D5). Halverwege 2013 onderging de S60 een kleine facelift waarbij de auto een nieuw ontworpen voorzijde meekreeg.
Met chiptuning van de Volvo S60 >2011 2.4 D4 163 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

