• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Volkswagen Transporter T7 2.0 TDI 163 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Volkswagen Transporter T7 2.0 TDI 163 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 163 pk 166 pk 200 pk 210 pk
Koppel 390 Nm 400 Nm 450 Nm 470 Nm
Max. koppel bij 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm
Topspeed 188 km/u 192 km/u 207 km/u 209 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel* € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1996 cc
Boring × Slag 81,0 mm × 95,5 mm
Compressieverhouding 16,0 : 1
Motorcode DSSA / DSB
ECUSpecificatie
Type Bosch MD1CS027 / MD1CP004
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; soms bench/VR noodzakelijk.
Chiptuning Volkswagen Transporter T7 2.0 TDI (163 pk)

De 163 pk-versie van de 2.0 TDI is af-fabriek softwarematig begrensd ten opzichte van de 200 pk-variant. Met een zorgvuldige herkalibratie komt het volledige potentieel vrij zonder de betrouwbaarheid aan te tasten. Het hogere koppel zorgt voor meer souplesse bij lage toeren en een snellere respons op het gaspedaal.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Volkswagen

Volkswagen-chiptuning – TSI/TDI op topniveau

Van 1.0/1.5 TSI tot 2.0 TDI: met chiptuning door Unlimited Tuning ervaar je tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, veilig binnen OEM-marges.

VAG-kennis in de diepte

Optimalisatie van turbodruk, brandstof-/ontstekingstabellen en koppelbegrenzers voor directere gasrespons en lineaire power delivery.

  • Tot wel 50% meer vermogen
  • Tot wel 60% meer koppel
  • Volledig reversibel (originele software opgeslagen)
  • ECU’s: Bosch MED17/MG1/MD1, Siemens/Continental Simos, EDC17

Toepassing

Geschikt voor o.a. Polo/Golf TSI, Golf GTI/R, Passat/Tiguan, Transporter TDI en meer.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Meer souplesse en trekkracht. Volledig origineel voertuig
Stage 2 Software + hardware (intercooler, high-flow uitlaat/downpipe) voor extra flow en koeling. Gematigde hardware-upgrades
Stage 3 Maximale performance met turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware
Belangrijk: exacte winst hangt af van motorcode/ECU-versie en hardwareconditie.