| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 122 pk | 124 pk | 185 pk | 195 pk |
| Koppel | 300 Nm | 306 Nm | 370 Nm | 385 Nm |
| Max. koppel bij | 1.600–2.500 tpm | 1.600–2.500 tpm | 1.600–2.500 tpm | 1.600–2.500 tpm |
| Topspeed | 195 km/u | 199 km/u | 215 km/u | 216 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1968 cc |
| Boring × Slag | 81,0 mm × 95,5 mm |
| Compressieverhouding | 16,5 : 1 |
| Motorcode | DTRC |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CP004 (EA288 evo) |
| Fabrikant | Bosch |
| Versnellingsbak ECU | DQ381 DSG7 (Temic) – indien van toepassing |
| Opmerking | Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige MD1’s kan bench/VR nodig zijn. |
De 2.0 TDI met 122 pk is softwarematig begrensd en levert standaard zijn hoogste trekkracht tussen 1.600 en 2.500 tpm. Met een maatwerk herkalibratie reageert de Touran merkbaar vlotter, schakelt de DSG (indien aanwezig) logischer bij en rijdt hij relaxter dankzij het hogere koppel. We werken binnen veilige thermische marges en stemmen de motor- en eventuele TCU-strategie op elkaar af voor een soepele en duurzame winst.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Voor alle Volkswagen modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Bij de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Denk bijvoorbeeld aan de 1.6 TDI 75pk, 90pk en 105pk. Ze bevatten alle drie dezelfde motor en kunnen dan ook alle naar de 145pk toe getuned worden.
Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing.
Unlimited tuning tuned veel VAG modellen. We zijn dan ook sponsor van diverse VW fora. Denk hierbij aan de Lupo club en aan het.

