| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 421 pk | 429 pk | 500 pk | 520 pk |
| Koppel | 900 Nm | 918 Nm | 1000 Nm | 1030 Nm |
| Max. koppel bij | 1250–3250 tpm | 1250–3250 tpm | 1250–3250 tpm | 1250–3250 tpm |
| Topspeed | 250 km/u | 255 km/u | 275 km/u | 278 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 3956 cc |
| Boring | 83 mm |
| Slag | 91 mm |
| Compressieverhouding | 16 : 1 |
| Motorcode | DMVB |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CP014 (diesel MD1, ±2019–2021) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Programmeren doorgaans via OBD mogelijk; bij enkele varianten kan bench/VR nodig zijn. |
De 4.0 V8 TDI staat bekend om zijn enorme trekkracht (max. koppel beschikbaar vanaf lage toeren) en zeer ruime veiligheidsmarges. Een maatwerksoftware tilt het vermogen en koppel merkbaar omhoog, met een snellere gasrespons en sterkere tussenacceleraties, terwijl het comfort en de betrouwbaarheid behouden blijven. Door de moderne MD1-motorregeleenheid en OBD-programmering is terugzetten naar origineel altijd mogelijk.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Om een rol te spelen op de vooral in de VS opkomende markt van luxe SUV's lanceerde Volkswagen in 2002 de Touareg. De auto werd samen met de Porsche Cayenne ontwikkeld, maar heeft wel een nadrukkelijk andere karakter. De eerste generatie van de Touareg was beschikbaar met een divers motorenaanbod van 4 tot 12 cilinders. Bij de introductie in 2002 was de Touareg al meteen met een 5-liter V10 TDI dieselmotor met 313 pk beschikbaar, uniek in deze klasse. In 2005 werd het gamma uitgebreid met een 6-liter W12 benzinemotor met 450 pk. Na een facelift in 2007 werd de Touareg in 2010 afgelost door een nieuw model. De dikke en bijzondere motoren werden geschrapt, het motorenaanbod bestaat nog uitsluitend uit V6 benzine- en dieselmotoren. Wel nieuw is de 333 pk sterke TSI Hybrid.
Met chiptuning van de Volkswagen Touareg 4.0 TDI 421 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

