| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 200 pk | 204 pk | 240 pk | 247 pk |
| Koppel | 400 Nm | 408 Nm | 460 Nm | 474 Nm |
| Max. koppel bij | 1750–3500 tpm | 1750–3500 tpm | 1750–3500 tpm | 1750–3500 tpm |
| Topspeed | 234 km/u | 239 km/u | 257 km/u | 260 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD/Bench* | OBD/Bench* | OBD/Bench* | OBD/Bench* |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1968 cc |
| Boring × Slag | 81,0 × 95,5 mm |
| Compressieverhouding | 16,2 : 1 |
| Motorcode | DTUA (EA288 evo) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CS004 |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Programmeren vaak via OBD; bij sommige varianten kan vooraf ECU-unlock/bench/VR nodig zijn. (Microcontroller: TC298) |
De Passat B8 2.0 TDI met 200 pk en 400 Nm is uitgerust met de moderne EA288 evo-diesel. Met een zorgvuldige herkalibratie stijgt het naar circa 240 pk en 460 Nm. Dat merk je aan stevigere tussensprints, soepeler doortrekken op snelwegtempo en een directere gaspedaalrespons. We blijven binnen veilige thermische en mechanische marges en respecteren emissiestrategieën. Optioneel is dit te combineren met een vermogensmeting en mildere hardware-upgrades (bijv. hoogdoorlatend luchtfilter).
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Voor alle Volkswagen modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Bij de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Denk bijvoorbeeld aan de 1.6 TDI 75pk, 90pk en 105pk. Ze bevatten alle drie dezelfde motor en kunnen dan ook alle naar de 145pk toe getuned worden.
Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing.
Unlimited tuning tuned veel VAG modellen. We zijn dan ook sponsor van diverse VW fora. Denk hierbij aan de Lupo club en aan het.

