• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 200 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 200 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 200 pk 204 pk 240 pk 247 pk
Koppel 400 Nm 408 Nm 460 Nm 474 Nm
Max. koppel bij 1750–3500 tpm 1750–3500 tpm 1750–3500 tpm 1750–3500 tpm
Topspeed 234 km/u 239 km/u 257 km/u 260 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD/Bench* OBD/Bench* OBD/Bench* OBD/Bench*
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1968 cc
Boring × Slag 81,0 × 95,5 mm
Compressieverhouding 16,2 : 1
Motorcode DTUA (EA288 evo)
ECUSpecificatie
Type Bosch MD1CS004
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren vaak via OBD; bij sommige varianten kan vooraf ECU-unlock/bench/VR nodig zijn. (Microcontroller: TC298)

De Passat B8 2.0 TDI met 200 pk en 400 Nm is uitgerust met de moderne EA288 evo-diesel. Met een zorgvuldige herkalibratie stijgt het naar circa 240 pk en 460 Nm. Dat merk je aan stevigere tussensprints, soepeler doortrekken op snelwegtempo en een directere gaspedaalrespons. We blijven binnen veilige thermische en mechanische marges en respecteren emissiestrategieën. Optioneel is dit te combineren met een vermogensmeting en mildere hardware-upgrades (bijv. hoogdoorlatend luchtfilter).

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Voor alle Volkswagen modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Bij de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Denk bijvoorbeeld aan de 1.6 TDI 75pk, 90pk en 105pk. Ze bevatten alle drie dezelfde motor en kunnen dan ook alle naar de 145pk toe getuned worden.

Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing.

Unlimited tuning tuned veel VAG modellen. We zijn dan ook sponsor van diverse VW fora. Denk hierbij aan de Lupo club en aan het.