| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 110 pk | n.b. | 130 pk | 140 pk |
| Koppel | 200 Nm | n.b. | 240 Nm | 250 Nm |
| Max. koppel bij | 1750 tpm | n.b. | 1750 tpm | 1750 tpm |
| Topspeed | 192 km/u | n.b. | 210 km/u | 215 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | n.b. |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| DSG aanpassing (optioneel) *** | € 300,- | € 300,- | € 300,- | |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** U kunt er voor kiezen om tijdens de tuningsessie de DSG van extra opties te voorzien. Zo kunnen wij de schakeltijden nog korter maken en launch control activeren. Voor alle mogelijkheden kijk hier.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Na diverse pogingen om een waardige opvolger voor de Kever de lanceren lukte dat in 1974 met de Golf. Met voorwielaandrijving en een hatchback carrosserie brak men met de Kever-traditie. In 1983 volgde de Golf II die deels voortborduurde op de eerste generatie.
De Golf III uit 1991 kreeg een gestroomlijndere carrosserie. Bij die generatie deed voor het eerst een de TDI dieselmotor zijn intrede en ook de Golf Variant verscheen voor het eerst.
De in 1997 gelanceerde Golf IV werd een struk strakker qua lijnvoering. Het motorenaanbod was enorm met vier-, vijf- en zescilinders, met of zonder turbo, benzine of diesel.
De Golf V uit 2004 kreeg voor het eerst direct ingespoten benzinemotoren. In 2008 verscheen de Golf VI met bijna alleen nog TSI en TDI motoren. De VI is een doorontwikkeling van de Golf V.
In het najaar van 2012 introduceerde Volkswagen de Golf 7 op een nieuw technisch platform en met deels vernieuwde en zuinigere TSI en TDI motoren.
Met chiptuning van de Volkswagen Golf 8 1.0 e-tsi 110 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

