| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 200 pk | 204 pk | 240 pk | 247 pk |
| Koppel | 400 Nm | 408 Nm | 460 Nm | 475 Nm |
| Max. koppel bij | 1900–3300 tpm | 1900–3300 tpm | 1900–3300 tpm | 1900–3300 tpm |
| Topspeed | 233 km/u | 238 km/u | 256 km/u | 259 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD/Bench* | OBD/Bench* | OBD/Bench* | OBD/Bench* |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1968 cc |
| Boring × Slag | 81,0 × 95,5 mm |
| Compressieverhouding | 16,0 : 1 |
| Motorcode | DTUA (EA288 evo) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CS004 (diesel) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Programmeren vaak via OBD; bij sommige varianten vooraf ECU-unlock/bench/VR nodig. TCU veelal DQ381 (DSG). |
De Arteon 2.0 TDI (EA288 evo) levert standaard 200 pk en 400 Nm. Met een zorgvuldige software-optimalisatie stijgt dit naar circa 240 pk en 460 Nm. Je merkt het aan krachtiger tussensprints, soepelere acceleratie in hogere versnellingen en een directere gaspedaalrespons. We blijven binnen veilige thermische en mechanische marges en houden regeneratie- en emissiestrategieën intact. Optioneel kan dit worden gecombineerd met een vermogensmeting en milde hardware-upgrades (bijv. hoogdoorlatend luchtfilter).
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Arteon werd voorgesteld in maart 2017 en kan beschouw worden als opvolger van de (Passat) CC. Technisch leunt de Arteon op de Passat, maar met een exclusiever design positioneert Volkswagen de auto hoger in de markt. De auto meet 4,86 meter in de lengte, is 1,87 meter breed en slechts 1,43 meter hoog. De motorenlijst begint met een 150 pk sterke 1.5 TSI. De topversie is de 280 pk sterke 2.0 TSI, die naast van de DSG-bak ook van 4Motion-aandrijving is voorzien.
Met chiptuning van de Volkswagen Arteon 2.0 TDI 200 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

