| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 150 pk | n.b. | 166 pk | n.b. |
| Koppel | 192 Nm | n.b. | 216 Nm | n.b. |
| Max. koppel bij | --- tpm | n.b. | --- tpm | n.b. |
| Topspeed | --- km/u | n.b. | --- km/u | n.b. |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 299,- | € --- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De eerste generatie van de Toyota RAV4 kwam in 1994 op de markt. Op de Nederlandse markt werd de op de Corolla gebaseerde crossover onder de naam Funcruiser verkocht. De Funcruiser was er in een korte driedeurs en een lange vijfdeurs variant. In 1998 verscheen er ook een Softtop versie met een deels verwijderbaar dak. De in 2000 gelanceerde tweede generatie was een veel serieuzer auto en werd daarom ook in Nederland voortaan als RAV4 verkocht. Opnieuw waren er een korte driedeurs en een lange vijfdeurs versie. Vanaf 2001 werd ook een dieselversie aan het gamma toegevoegd. De derde generatie is vanaf begin 2006 beschikbaar, nu alleen met een vijfdeurs carrosserie. Met één benzineversie en drie dieselversies kwam het accent meer op diesels te liggen. In het voorjaar van 2013 werd de vierde generatie geïntroduceerd. Ten opzichte van zijn voorganger groeide de SUV ruim 20 centimeter.
Met chiptuning van de Toyota Rav4 2.0 vvti 150 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

