• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Toyota Proace 2.0 D-4D 177 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Toyota Proace 2.0 D-4D 177 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 177 pk 181 pk 205 pk 215 pk
Koppel 400 Nm 408 Nm 460 Nm 475 Nm
Max. koppel bij 2000 tpm 2000 tpm 2000 tpm 2000 tpm
Topspeed 185 km/u 189 km/u 204 km/u 205 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1997 cc
Boring × slag 85,0 × 88,0 mm
Compressieverhouding 16,7 : 1
Motorcode 4WZ-FHV
ECUSpecificatie
Type Delphi DCM6.2A / Delphi DCM7.1A (modeljaarafhankelijk)
Fabrikant Delphi
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij enkele DCM7.1A’s kan bench/VR nodig zijn.
Waarom chiptuning voor jouw Proace 2.0 D-4D?
De 2.0 D-4D met 177 pk en 8-traps automaat heeft royaal koppel vanaf lage toeren. Met een zorgvuldige herkalibratie verbeteren we gasrespons, tussensprints en trekvermogen (handig met belading of aanhanger), terwijl fabrieksveiligheden en emissie-strategie gerespecteerd blijven. De afstemming houdt rekening met brandstofkwaliteit, inlaattemperatuur en thermische belasting, zodat je dagelijks soepel en betrouwbaar rijdt. Geen onzin – gewoon merkbaar strakker rijden.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.

** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Toyota

Toyota-chiptuning – Dynamic Force, turbo & (selectieve) hybrid: zen-rust met serieuze trekkracht

Van Yaris/Corolla/C-HR tot RAV4/GR: we leveren natuurlijker gasgevoel, sterkere midrange en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. Hybride modellen behandelen we projectmatig: focus op koppelbeleving en samenwerking tussen ICE en e-motor, binnen HV-veiligheidskaders. Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting).

Techniek-deepdive — benzine, turbo & hybrid

  • Dynamic Force (NA): timing/VVT, load-to-torque, throttle progressie → meer punch bij half gas, zonder herrie.
  • Turbo (1.2T/1.6T GR): boost/ignition met IAT/EGT-buffers; tractiebehoud uit de bocht; minder piek, meer plateau.
  • Hybride (projectbasis): gasrespons & koppeloverdracht; e-assist blijft OEM; HV-veiligheid onaangetast.
  • CVT/AT: (waar mogelijk) ratio-/shiftlogica & koppelhandshake; geen “flare”, wel snellere oppak.
Workflow: intake/health-check → baseline (opt. dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie (road/bergpassen) → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software wordt gearchiveerd voor reversibility.

Monitoring — voor reproduceerbare prestaties

  • IAT/CLT/EGT-model, knock-correctie (CF), lambda/AFR
  • Koppelschatting ECU + (waar mogelijk) TCU clutch/load
  • 0–100 / 100–200 / 80–120 consistentie-checks
Compliance: emissiesystemen operationeel; pops/burbles alleen in overleg en binnen de regels.

Use-cases

  1. Stad & ring: vloeiender wegrijden, automaat schakeld eerder door, stillere cruise.
  2. Autobahn: krachtig 80–160; minder terugschakelen.
  3. Berg: stabiele IAT; voorspelbare tractie uit haarspelden.

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE). Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-safe; directe respons; koppelplaatseel breder, rust in cruise. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; CVT/AT-finetune (waar mogelijk). Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track/bergen-profiel mogelijk. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit (selectie)

ModelMotor/PlatformECUNotities
Yaris / GR Yaris 1.5 NA / 1.6T Denso/Bosch IC & banden = mega winst op GR
Corolla / C-HR 1.2T / Hybrid Denso Hybrid: drivability-focus
RAV4 2.5 (NA/Hybrid) Denso Comfort & koppel prioriteit
FAQ & Pro-tips
98 RON voor turbo; warm-up respecteren; voor track/bergen: koel-downs en IC-upgrade overwegen.