• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Toyota Proace 1.2 Puretech 110 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Toyota Proace 1.2 PureTech 110 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 110 pk --- 145 pk 150 pk
Koppel 205 Nm --- 270 Nm 285 Nm
Max. koppel bij 1750 tpm 1750 tpm 1750 tpm 1750 tpm
Topspeed 174 km/u --- 191 km/u 193 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1199 cc
Boring × Slag 75 × 90,5 mm
Compressieverhouding 10,5 : 1
Motorcode EB2DT (HNZ)
ECUSpecificatie
Type Valeo VD46.1 / Valeo VD56.1 (modeljaar-afhankelijk)
Fabrikant Valeo
Opmerking Programmeren meestal via OBD; bij sommige VD56-varianten kan bench/VR vereist zijn.

De Toyota Proace (City) 1.2 PureTech 110 pk deelt zijn PSA-techniek met o.a. Peugeot Rifter en Opel Combo. Met een zorgvuldige herkalibratie van de motorsoftware stijgt het vermogen naar 145 pk en het koppel naar 270 Nm. Het resultaat is beduidend meer trekkracht bij lage toeren en vlottere acceleraties, zonder concessies aan betrouwbaarheid of emissie-eisen binnen de veilige marges. Desgewenst kunnen we dit combineren met een prestatiemeting en aanvullende hardware-optimalisaties (zoals een hoogdoorlatend luchtfilter).

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Toyota

Toyota-chiptuning – Dynamic Force, turbo & (selectieve) hybrid: zen-rust met serieuze trekkracht

Van Yaris/Corolla/C-HR tot RAV4/GR: we leveren natuurlijker gasgevoel, sterkere midrange en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. Hybride modellen behandelen we projectmatig: focus op koppelbeleving en samenwerking tussen ICE en e-motor, binnen HV-veiligheidskaders. Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting).

Techniek-deepdive — benzine, turbo & hybrid

  • Dynamic Force (NA): timing/VVT, load-to-torque, throttle progressie → meer punch bij half gas, zonder herrie.
  • Turbo (1.2T/1.6T GR): boost/ignition met IAT/EGT-buffers; tractiebehoud uit de bocht; minder piek, meer plateau.
  • Hybride (projectbasis): gasrespons & koppeloverdracht; e-assist blijft OEM; HV-veiligheid onaangetast.
  • CVT/AT: (waar mogelijk) ratio-/shiftlogica & koppelhandshake; geen “flare”, wel snellere oppak.
Workflow: intake/health-check → baseline (opt. dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie (road/bergpassen) → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software wordt gearchiveerd voor reversibility.

Monitoring — voor reproduceerbare prestaties

  • IAT/CLT/EGT-model, knock-correctie (CF), lambda/AFR
  • Koppelschatting ECU + (waar mogelijk) TCU clutch/load
  • 0–100 / 100–200 / 80–120 consistentie-checks
Compliance: emissiesystemen operationeel; pops/burbles alleen in overleg en binnen de regels.

Use-cases

  1. Stad & ring: vloeiender wegrijden, automaat schakeld eerder door, stillere cruise.
  2. Autobahn: krachtig 80–160; minder terugschakelen.
  3. Berg: stabiele IAT; voorspelbare tractie uit haarspelden.

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE). Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-safe; directe respons; koppelplaatseel breder, rust in cruise. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; CVT/AT-finetune (waar mogelijk). Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track/bergen-profiel mogelijk. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit (selectie)

ModelMotor/PlatformECUNotities
Yaris / GR Yaris 1.5 NA / 1.6T Denso/Bosch IC & banden = mega winst op GR
Corolla / C-HR 1.2T / Hybrid Denso Hybrid: drivability-focus
RAV4 2.5 (NA/Hybrid) Denso Comfort & koppel prioriteit
FAQ & Pro-tips
98 RON voor turbo; warm-up respecteren; voor track/bergen: koel-downs en IC-upgrade overwegen.