• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Toyota Corolla 1.8i Hybrid 122 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Toyota Corolla 1.8i Hybrid 122 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 122 pk --- 135 pk ---
Koppel 154 Nm --- 165 Nm ---
Max. koppel bij 3600–4000 tpm 3600–4000 tpm 3600–4000 tpm 3600–4000 tpm
Topspeed 180 km/u --- 189 km/u ---
Prijs incl. BTW € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek Bench/Boot Bench/Boot Bench/Boot Bench/Boot
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1798 cc
Boring x Slag 80.5 mm x 88.3 mm
Compressieverhouding 13.0 : 1
Motorcode 2ZR-FXE
ECUSpecificatie
Type Denso 89666-02750 (E210 1.8 Hybrid)
Fabrikant Denso
Opmerking Programmeren meestal via bench/boot; OBD doorgaans niet beschikbaar op deze Denso-ECU.
De Corolla 1.8 Hybrid (2ZR-FXE) reageert subtiel op software-optimalisatie. Met name de gaspedaalrespons en het gebruik van het beschikbare koppel tussen 3.600–4.000 tpm profiteren, terwijl de aandrijflijncomfort en betrouwbaarheid behouden blijven. Een Stage 1 optimalisatie levert vooral in rollende acceleraties winst op; ideaal voor dagelijks verkeer en snelweg-inhalen. De aanpassing blijft binnen veilige marges en kan altijd worden teruggezet.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Toyota

Toyota-chiptuning – Dynamic Force, turbo & (selectieve) hybrid: zen-rust met serieuze trekkracht

Van Yaris/Corolla/C-HR tot RAV4/GR: we leveren natuurlijker gasgevoel, sterkere midrange en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. Hybride modellen behandelen we projectmatig: focus op koppelbeleving en samenwerking tussen ICE en e-motor, binnen HV-veiligheidskaders. Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting).

Techniek-deepdive — benzine, turbo & hybrid

  • Dynamic Force (NA): timing/VVT, load-to-torque, throttle progressie → meer punch bij half gas, zonder herrie.
  • Turbo (1.2T/1.6T GR): boost/ignition met IAT/EGT-buffers; tractiebehoud uit de bocht; minder piek, meer plateau.
  • Hybride (projectbasis): gasrespons & koppeloverdracht; e-assist blijft OEM; HV-veiligheid onaangetast.
  • CVT/AT: (waar mogelijk) ratio-/shiftlogica & koppelhandshake; geen “flare”, wel snellere oppak.
Workflow: intake/health-check → baseline (opt. dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie (road/bergpassen) → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software wordt gearchiveerd voor reversibility.

Monitoring — voor reproduceerbare prestaties

  • IAT/CLT/EGT-model, knock-correctie (CF), lambda/AFR
  • Koppelschatting ECU + (waar mogelijk) TCU clutch/load
  • 0–100 / 100–200 / 80–120 consistentie-checks
Compliance: emissiesystemen operationeel; pops/burbles alleen in overleg en binnen de regels.

Use-cases

  1. Stad & ring: vloeiender wegrijden, automaat schakeld eerder door, stillere cruise.
  2. Autobahn: krachtig 80–160; minder terugschakelen.
  3. Berg: stabiele IAT; voorspelbare tractie uit haarspelden.

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE). Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-safe; directe respons; koppelplaatseel breder, rust in cruise. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; CVT/AT-finetune (waar mogelijk). Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track/bergen-profiel mogelijk. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit (selectie)

ModelMotor/PlatformECUNotities
Yaris / GR Yaris 1.5 NA / 1.6T Denso/Bosch IC & banden = mega winst op GR
Corolla / C-HR 1.2T / Hybrid Denso Hybrid: drivability-focus
RAV4 2.5 (NA/Hybrid) Denso Comfort & koppel prioriteit
FAQ & Pro-tips
98 RON voor turbo; warm-up respecteren; voor track/bergen: koel-downs en IC-upgrade overwegen.