• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Suzuki Swace 1.8 Hybrid 140 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Suzuki Swace 1.8 Hybrid 140 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 140 pk pk 150 pk pk
Koppel 207 Nm Nm 225 Nm Nm
Max. koppel bij 3600 tpm 3600 tpm 3600 tpm 3600 tpm
Topspeed 180 km/u km/u 192 km/u km/u
Prijs incl. BTW € 299,-
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Cilinderinhoud 1798 cc
Boring × slag 80,5 × 88,3 mm
Compressieverhouding 13,0 : 1
Motorcode 2ZR-FXE (facelift 140 pk)
ECUSpecificatie
Type Denso (Engine ECU) + Hybrid Control Unit
Fabrikant Denso
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij bepaalde versies bench/boot/VR mogelijk vereist.

Waarom chiptuning voor de Swace 1.8 Hybrid (140 pk)?

De 140-pk facelift combineert een geüpdatete hybride set-up met dezelfde 2ZR-FXE. Met een maatwerk herkalibratie wordt de koppelopbouw en gaspedaalrespons verbeterd; dat geeft merkbaar vlottere tussensprints, terwijl de veiligheidsmarges van motor en hybride systeem behouden blijven.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Suzuki

Suzuki-chiptuning – Boosterjet/Hybrid & DDiS: lichtgewicht + maatwerk = grote sprong voorwaarts

Of je nu een Swift, Vitara, S-Cross of Jimny rijdt: dankzij het lage rijklaar gewicht merk je elke Nm direct. Met onze kalibraties creëren we een natuurlijker gaspedaal, veel meer trekkracht in de midrange en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. Emissiesystemen blijven operationeel en comfort blijft OEM-waardig. Dyno-rapport is optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Techniek-deepdive — waar we daadwerkelijk aan sleutelen

  • Boosterjet (1.0/1.4T): boostcontrol, ontstekingsmarges, koppellimieten, lambda onder last; IAT-buffers tegen zomerse heat-soak.
  • Smart Hybrid: we focussen op drivability (elektrische assist blijft OEM), zodat het samengaan van e-assist + ICE natuurlijker voelt.
  • DDiS-diesels: raildruk/soot-index en rookcontrole met DPF/SCR volledig operationeel; stillere, schonere koppelopbouw.
  • AllGrip/AT: (waar mogelijk) koppelhandshake en versnellingslogica finetunen voor vlotte starts zonder slip of “surge”.
Workflow: intake & health-check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software wordt veilig opgeslagen (reversibel).

Telemetrie & monitoring — wat we loggen voor voorspelbaar resultaat

  • STFT/LTFT & lambda/AFR (benzine), raildruk/soot-index (diesel)
  • IAT/CLT, knock-correctie (CF), wastegate-/boost-target afwijkingen
  • Koppelschatting ECU & (waar mogelijk) TCU-clutch load/temps
  • Reproduceerbaarheid: 0–100 / 80–120 km/h tijdwolken (meetruns)

Praktijkwinst — drie scenario’s

  1. Daily commute: minder terugschakelen, stillere cruise, soepel stadswerk.
  2. Autobahn/bergen: sterkere midrange, stabiele IAT, voorspelbare inhaalacties.
  3. Offroad (Jimny): lineaire koppelopbouw verbetert tractie in lage gearing.
Transparant & legaal: we werken binnen wet- en regelgeving. Emissiesystemen blijven operationeel. Sound-features uitsluitend in overleg en binnen de regels.

Deliverables — wat je concreet ontvangt

  • Maatwerk-kalibratie + veilige back-up van originele software
  • Testrit + live-logging validatie
  • Dyno-rapport optioneel: voor- en/of nameting met uitdraai
  • Nazorg & eventuele fine-tune (indien nodig)

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE).

Dyno-rapport: optioneel – we bieden ook GPS-accel-logs als alternatief.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; directer gas, meer midrange zonder extra hardware. Origineel; focus op thermiek & knockmarges
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT; AllGrip/AT-finetune (waar mogelijk). Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping; offroad/tow of track-focus mogelijk. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit — indicatieve matrix

ModelMotorECUOpmerkingen
Swift 1.0/1.4 Boosterjet Bosch MG1 98 RON aanbevolen; IC loont in zomer
Vitara / S-Cross 1.4 Boosterjet / Hybrid MG1/MD1 Drivability + midrange focus
Jimny 1.5 NA Denso Projectmatig; koppelkromme lineair i.v.m. 4x4
Divers DDiS EDC17/MD1 DPF/SCR actief; rookcontrole
FAQ & Pro-tips
Brandstof: 98 RON voor turbo-benzine. Onderhoud: verse bougies/filters = stabiele resultaten. AllGrip: bandenspanning & uitlijning merkbaar op tractie.

Pre-appointment checklist

  • Geen storingen/waarschuwingslampjes
  • Recente olie/filters; koeling op orde
  • Premium brandstof (98 RON) vol tankje