• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Skoda Superb 2.0 TDI 122 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Skoda Superb 2.0 TDI 122 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 122 pk 124 pk 185 pk 195 pk
Koppel 320 Nm 326 Nm 410 Nm 430 Nm
Max. koppel bij 1500–3250 tpm 1500–3250 tpm 1500–3250 tpm 1500–3250 tpm
Topspeed 207 km/u 211 km/u 228 km/u 230 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1968 cc
Boring × Slag 81 × 95,5 mm
Compressieverhouding 16 : 1
Motorcode EA288 evo / DTRA
ECUSpecificatie
Type Bosch MD1CS004 (VAG 05L 907 309xx)
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige varianten Bench/VR vereist.
De Skoda Superb 2.0 TDI 122 pk combineert een ruim interieur met de efficiënte EA288 evo-motor. Met een gerichte chiptuning wordt het gat naar de 150- en 200-pk varianten mooi gedicht, terwijl het volle koppel al vanaf lage toeren beschikbaar is. We stemmen de software in lijn met onderhoudstoestand en brandstofkwaliteit, zodat rijdbaarheid en betrouwbaarheid behouden blijven. Optioneel is een K&N-sportluchtfilter voor extra ademruimte en respons.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Škoda

Škoda-chiptuning – EA211/EA888 TSI & TDI met DSG-synergie en IAT-stabiliteit

Voor Fabia/Scala/Octavia/Superb en Karoq/Kodiaq stemmen we EA211 (1.0/1.5 TSI), EA888 (2.0 TSI) en 1.6/2.0 TDI af voor vloeiende power, stevige midrange en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. DSG-afstemming (waar mogelijk) zorgt voor snellere, zekere schakels zonder comfortverlies.

Techniek-deepdive: waar we op tunen

  • Boost/torque request, load-to-torque & knock-strategieën (TSI)
  • Raildruk, EGR-delta en rookcontrole (TDI) met DPF/SCR operationeel
  • DSG (DQ200/DQ250/DQ381): koppelhandshake, launch & lock-up (waar mogelijk)
  • IAT/EGT-buffers voor consistente prestaties bij warm weer
Workflow: intake & health-check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → road/validation → optioneel nameting met dyno-rapport.

Meetwaarden die we monitoren

  • STFT/LTFT, lambda/afr, timing pull (CF) en IAT
  • DSG-clutch mass & temps (indien uitleesbaar)
  • EGT-modelwaarden & roetindex (diesel)
Transparant & legaal: emissiesystemen blijven operationeel; we werken binnen wet- en regelgeving. Pop/burbles alleen op aanvraag en binnen de regels.
AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; lineaire power, sterk onderin, DSG-vriendelijk. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; TCU-finetune aanbevolen (EA888/DSG). Gematigd
Stage 3 Turbo/injector upgrades + custom mapping; volledige calibratie incl. TCU. Uitgebreid

Compatibiliteit & ECU-platformen (selectie)

MotorECUTransmissieNotities
1.0/1.5 TSI (EA211) Bosch MG1 MQ200/DQ200 Thermiek & knockmarges centraal
2.0 TSI (EA888) Bosch MG1/MD1 DQ250/DQ381 TCU-tune geeft grootste beleving
1.6/2.0 TDI EDC17/MD1 MQ/DQ Rookcontrole & DPF-SCR in orde

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON voor TSI. DSG: olie op tijd; TCU-tune = voelbaar sneller. IC: aan te raden bij zomer/Autobahn.