| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 250 pk | n.b. | 285 pk | 295 pk |
| Koppel | 350 Nm | n.b. | 420 Nm | 440 Nm |
| Max. koppel bij | 2200 tpm | n.b. | 2200 tpm | 2200 tpm |
| Topspeed | 250 km/u | n.b. | 250+ km/u | 250+ km/u |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
In 1998 werd de Saab 900 na een facelift omgedoopt naar 9-3. De eerste 9-3 werd verkocht als driedeurs Coupé, vijfdeurs hatchback en Cabriolet. In 2002 werd een nieuwe generatie gepresenteerd, nu uitsluitend als vierdeurs die de aanduiding Sport Sedan meekreeg. Net als zijn voorganger staat de 9-3 op het platform van de Opel Vectra. In 2003 volgde opnieuw een Cabriolet. De Sport Estate, een stationcar, volgde pas in 2005. In 2007 onderging de 9-3 een uitgebreide facelift, die de auto een voornamer aanzien geeft. Door het faillisement van Saab was het in 2011 definitief over voor de 9-3. Productie op basis van deze 9-3 zou mogelijk in 2014 weer opgestart kunnen worden. Overnamepartij National Electric Vehicle Sweden is bezig met het ontwikkelen van elektrische auto's.
Met chiptuning van de Saab 9-3 2.8 T 250 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

