| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 115 pk | 117 pk | 140 pk | 145 pk |
| Koppel | 260 Nm | 265 Nm | 320 Nm | 335 Nm |
| Max. koppel bij | 2000 tpm | 2000 tpm | 2000 tpm | 2000 tpm |
| Topspeed | 187 km/u | 191 km/u | 206 km/u | 208 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| Techniek | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1461 cc |
| Boring × Slag | 76 × 80,5 mm |
| Compressieverhouding | 15,2 : 1 |
| Motorcode | K9K 872 |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CS016 (2019→) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Veelal bench/boot (MD1) met geschikte tools; OBD-programmering afhankelijk van tool/kalibratie. |
De K9K-diesel levert standaard 115 pk en 260 Nm. Met een zorgvuldige kalibratie wordt vooral het middentoerengebied duidelijk sterker en blijft de emissie-strategie (DPF/AdBlue) intact. Het hogere koppel rond 2000 tpm geeft vlotter optrekken in de dagelijkse praktijk en prettiger rijden met caravan of volle belading. We tunen binnen veilige marges voor turbo-druk, EGT en inspuitduur, zodat betrouwbaarheid en verbruik behouden blijven. Desgewenst combineren we de software met preventief onderhoud (verse lucht- en brandstoffilter) voor het beste resultaat.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Captur is een compacte crossover van Renault. De Captur is te zien als een mix van MPV en SUV. De auto is de vervanger van de weinig succesvolle Modus. Technisch leunt de Captur sterk op de Clio. Ten opzicht van de Clio zit je 10 centimeter hoger boven het wegdek. Mede dankzij de verschuifbare achterbank is er ook voor de achterpassagiers voldoende ruimte. Zuinige drie- en viercilinder benzine- en dieselmotoren zorgen er voor dat de Captur ook voor zakelijke rijders interessant is.
Met chiptuning van de Renault Captur 1.5 BlueDCI 115 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

