• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Porsche 911-992 3.8 Bi-Turbo 580 pk

Vanaf € 699,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Porsche 911-992 3.8 Bi-Turbo 580 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 580 pk --- 720 pk 750 pk
Koppel 750 Nm --- 900 Nm 940 Nm
Max. koppel bij 2.250–4.500 tpm 2.250–4.500 tpm 2.250–4.500 tpm 2.250–4.500 tpm
Topspeed 320 km/u --- 352 km/u 355 km/u
Prijs incl. BTW € --- € 699,- € ---,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis Gratis
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD / Bench OBD / Bench OBD / Bench OBD / Bench
Montage tijd 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur
Inbouw op locatie optioneel € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatieWaarde
Cilinderinhoud 3.745 cm³
Boring × slag 102.0 × 76.4 mm
Compressieverhouding 8.7 : 1
Motorcode 9A2 (3.745 l twin-turbo, modelgebonden variant)
ECU specificatieDetails
ECU type Bosch MG1CP007 (MDG1-platform)
Programmering Vaak via OBD (met unlock) mogelijk; bench/boot afhankelijk van bouwjaar/softwarestand
Max. koppel bij 2.250–4.500 tpm
Opmerking AWD, geïntegreerd dry-sump smeersysteem; resultaten variëren met brandstof, inlaattemperatuur en hardwarestaat

Porsche 911 (992) 3.8 Bi-Turbo: de 3.745 cc boxer met VTG-turbo’s reageert sterk op optimalisatie van laaddruk, ontsteking en koppelbegrenzers per versnelling. Met een zorgvuldige kalibratie ontstaat een bredere koppelplateau en meer doortrekken boven 5.500 tpm, zonder concessies aan dagelijkse inzetbaarheid.

Normal (~720 pk / 900 Nm) is gericht op betrouwbaarheid op pompbenzine en thermische marges bij herhaald vollastgebruik. Xtreme-getallen zijn indicatief en afhankelijk van brandstofkwaliteit, inlaattemperaturen en omgevingsdruk.

Fabriekstopsnelheid is ca. 320 km/u. De rekenwaarden voor 352–355 km/u zijn modelmatig (+10%/+11%) en dienen als theoretische referentie, niet als wettelijke of praktische limiet.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 699,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Porsche

Porsche-chiptuning – 9A2/9A1 turbo & PDK-logic met GT-waardige consistentie

Voor 911 (3.0T/3.7T), Turbo/Turbo S, Macan/Cayenne (V6/V8T) en Panamera leveren we een messcherpe respons, IAT-stabiele prestaties en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel. Atmosferische GT’s behandelen we projectmatig met focus op gasgevoel & lineair karakter.

Techniek-deepdive

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën worden afgestemd op IAT/EGT en knockmarges. PDK-coördinatie (waar mogelijk) voor snellere, zekere schakels zonder comfortverlies.

  • ECU’s: Bosch MG1/MD1/ME17 (Porsche-spec)
  • Transmissies: PDK/Tiptronic; koppelhandshakes & launch-controle (waar mogelijk)
  • Emissiesystemen blijven operationeel

Track & road consistentie

We bouwen thermische buffers in tegen heat-soak, zodat de auto na meerdere pulls of sessies voorspelbaar blijft aanvoelen.

  • Lineaire koppelopbouw: tractie & bandentemp beter beheersbaar
  • Sterke midrange voor B-roads en Autobahn-inhalen
  • Potentieel lager verbruik bij cruise
Workflow: intake & health-check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie/road- of track-check → optioneel nameting met dyno-rapport.
Transparant: we werken binnen wet- en regelgeving; pop/burbles uitsluitend op aanvraag en binnen de regels.
AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle; brede, lineaire powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT; PDK-maps aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON is de norm; E-compatibiliteit in overleg.
Koeling: Efficiënte IC en remkoeling voor circuitgebruik.
PDK: Warmup respecteren; TCU-tune maakt acceleraties nog consistenter.