• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Peugeot 108 1.0i PureTech 68 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Peugeot 108 1.0i PureTech 68 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 68 pk --- 78 pk ---
Koppel 95 Nm --- 107 Nm ---
Max. koppel bij 4300 tpm 4300 tpm 4300 tpm 4300 tpm
Topspeed 160 km/u --- 168 km/u ---
Prijs incl. BTW € --- € 299,- € ---
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis Gratis
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montage tijd 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur
Inbouw op locatie optioneel € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatieWaarde
Brandstof Benzine (natuur-geaspireerd, VVT-i)
Cilinderinhoud 998 cm³
Compressieverhouding 11.5 : 1
Boring × slag 71.0 × 84.0 mm
Motorcode 1KR-FE (EB0/CFB)
ECU specificatieDetails
ECU type Bosch ME17.9.52 (varianten: MEG17.9.52)
Programmering Meestal via OBD; bench/boot mogelijk per variant
Max. koppel bij 4300 tpm
Opmerking Afhankelijk van softwarestand/bouwjaar; resultaten variëren met brandstofkwaliteit en conditie

Peugeot 108 1.0 VTi (68 pk): compacte, lichte stadsauto die veel wint bij optimalisatie van gasrespons en middengebied. Een gerichte kalibratie maakt de motor levendiger boven de 3.000 tpm, terwijl de soepele koppelkromme dagelijks voordeel geeft in stadsverkeer en bij invoegen.

De Normal-setup (~75 pk / 102 Nm) is afgestemd op betrouwbaarheid en rijcomfort. Werkelijke winst hangt af van onderhoud, brandstof en buitentemperatuur. Desgewenst is de topsnelheidsbegrenzer klantspecifiek af te stemmen binnen wettelijke kaders.

Originele topsnelheid rond 160 km/u; met optimalisatie is ~168 km/u als richtwaarde haalbaar, afhankelijk van bandenmaat en omstandigheden.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Peugeot-chiptuning – dynamiek en efficiency naar een hoger niveau

Van PureTech tot BlueHDi: met chiptuning door Unlimited Tuning ervaar je tot wel 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met OEM-veiligheid en comfort.

PSA/Stellantis expertise

Optimalisatie van turbodruk, brandstof-/ontstekingstabellen en koppelbegrenzers voor directere gasrespons en sterkere acceleratie.

  • Tot wel 50% meer vermogen
  • Tot wel 60% meer koppel
  • OEM-veiligheidsmarges behouden
  • Volledig reversibel (originele software opgeslagen)
  • ECU’s: Bosch MEVD17/MD1/EDC17, Continental SID208/SID807, Delphi

Toepassing

Geschikt voor o.a. 208/308 PureTech, 3008/5008, BlueHDi en bedrijfswagens Partner/Expert/Boxer.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Meer souplesse en trekkracht. Volledig origineel voertuig
Stage 2 Software + hardware (intercooler, high-flow uitlaat/downpipe) voor extra flow en koeling. Gematigde hardware-upgrades
Stage 3 Maximale performance met turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware
Belangrijk: exacte winst hangt af van motorcode/ECU-versie (PureTech/BlueHDi) en hardwareconditie.