• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Opel Vivaro 2.0D 145 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Opel Vivaro 2.0D 145 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 145 pk 148 pk 180 pk 190 pk
Koppel 370 Nm 377 Nm 420 Nm 435 Nm
Max. koppel bij 2000 tpm 2000 tpm 2000 tpm 2000 tpm
Topspeed 182 km/u 186 km/u 200 km/u 202 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis Gratis
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montage tijd 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur 1.5 uur
Inbouw op locatie optioneel € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatieWaarde
Brandstof Diesel (turbo, intercooler)
Cilinderinhoud 1997 cm³
Compressieverhouding 16.7 : 1
Boring × slag 85.0 × 88.0 mm
Motorcode AH01 (DW10-familie)
ECU specificatieDetails
ECU type Delphi DCM7.1A
Programmering OBD (meestal); bij sommige bouwjaren bench/boot mogelijk
Max. koppel bij 2000 tpm
Opmerking Tuning binnen veilige marges; afhankelijk van conditie en softwarestand

Vivaro 2.0D 145 pk: moderne Euro 6.2 bestelbus op het PSA-platform. Met een op maat gemaakte motormanagement-optimalisatie komt de 2.0D merkbaar vlotter uit het toerengebied rond 1.600–2.500 tpm, terwijl de werkbare koppelpiek rond 2000 tpm behouden blijft.

De Normal-tuning (~180 pk / 420 Nm) is de sweet spot voor dagelijks gebruik met aanhanger of volle belading. Wie extra marge wil voor snelweg-invoegen of bergritten kan kiezen voor Xtreme (+3% bovenop de getunede waardes), binnen veilige thermische en mechanische grenzen.

Als richtwaarde geldt een topsnelheid van ~182 km/u origineel; met tuning verschuift de begrenzing/snelheidsmarge, zie waarden in de tabel. Werkelijke resultaten zijn afhankelijk van bandenmaat, belading en windweerstand.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Opel

Opel-chiptuning – efficiëntie en performance in balans

Voor 1.2/1.4 Turbo en CDTI-diesels: chiptuning door Unlimited Tuning levert tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met OEM-veiligheid en comfort.

Stellantis/Opel kennis

Herkalibratie van turbodruk, brandstof-/ontstekingstabellen en koppelbegrenzers voor directere gasrespons, sterkere acceleratie en soepel rijden.

  • Tot wel 50% meer vermogen
  • Tot wel 60% meer koppel
  • Volledig reversibel (originele software opgeslagen)
  • ECU’s: Bosch MEVD/MD1/EDC17, Continental SID, Delphi

Toepassing

Geschikt voor o.a. Corsa/Astra 1.2T/1.4T, Grandland/X, Insignia en bedrijfswagens Vivaro/Movano.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Meer souplesse en trekkracht. Volledig origineel voertuig
Stage 2 Software + hardware (intercooler, high-flow uitlaat/downpipe) voor extra flow en koeling. Gematigde hardware-upgrades
Stage 3 Maximale performance met turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware
Belangrijk: exacte winst hangt af van motorcode/ECU-versie en hardwareconditie.