• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Opel Movano 2.2 BlueHDi 165 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Opel Movano 2.2 BlueHDi 165 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 165 pk 168 pk 195 pk 205 pk
Koppel 370 Nm 377 Nm 430 Nm 445 Nm
Max. koppel bij 1750 tpm 1750 tpm 1750 tpm 1750 tpm
Topspeed 160 km/u 163 km/u 176 km/u 178 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 2179 cc
Boring × Slag 85 × 96 mm
Compressieverhouding 16,0 : 1
Motorcode DW12 RUC (PSA 4HH)
Configuratie R4, turbo intercooler, FWD
ECUSpecificatie
Type Delphi DCM6.2C / DCM7.1B (PSA 2.2 BlueHDi)
Programmeren Meestal via OBD; bij sommige varianten bench/boot vereist
Opmerking AdBlue/DPF/EGR functies op aanvraag (alleen wettelijk toegestaan voor off-road/track waar van toepassing)

Waarom chiptuning voor de Opel Movano 2.2 BlueHDi 165 pk?

Deze 2.2-liter BlueHDi met 370 Nm bij 1750 tpm is vanuit de fabriek al sterk, maar heeft veel headroom in luchtmassa en turbodrukregelingen. Met maatwerk optimaliseren we inspuiting, raildruk, koppelbegrenzers en turbodruk, zodat de Movano soepeler oppakt in deellast, vlotter accelereert met belading en op de snelweg lager in toeren kan rijden. De Normal-stage levert ca. 195 pk en 430 Nm; Xtreme is bedoeld voor wie maximale trekkracht zoekt binnen veilige thermische marges.

Let op: houd onderhoudsintervallen aan, gebruik kwaliteitsdiesel en respecteer warm- en afkoelrijden voor een lange levensduur.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Opel

Opel-chiptuning – efficiëntie en performance in balans

Voor 1.2/1.4 Turbo en CDTI-diesels: chiptuning door Unlimited Tuning levert tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met OEM-veiligheid en comfort.

Stellantis/Opel kennis

Herkalibratie van turbodruk, brandstof-/ontstekingstabellen en koppelbegrenzers voor directere gasrespons, sterkere acceleratie en soepel rijden.

  • Tot wel 50% meer vermogen
  • Tot wel 60% meer koppel
  • Volledig reversibel (originele software opgeslagen)
  • ECU’s: Bosch MEVD/MD1/EDC17, Continental SID, Delphi

Toepassing

Geschikt voor o.a. Corsa/Astra 1.2T/1.4T, Grandland/X, Insignia en bedrijfswagens Vivaro/Movano.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Meer souplesse en trekkracht. Volledig origineel voertuig
Stage 2 Software + hardware (intercooler, high-flow uitlaat/downpipe) voor extra flow en koeling. Gematigde hardware-upgrades
Stage 3 Maximale performance met turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware
Belangrijk: exacte winst hangt af van motorcode/ECU-versie en hardwareconditie.