| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 90 pk | 92 pk | 115 pk | 125 pk |
| Koppel | 220 Nm | 224 Nm | 260 Nm | 280 Nm |
| Max. koppel bij | 2000 tpm | 2000 tpm | 2000 tpm | 2000 tpm |
| Topspeed | 179 km/u | 183 km/u | 197 km/u | 199 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1461 cc |
| Boring x Slag | 76 mm x 80,5 mm |
| Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
| Motorcode | K9K 628 |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch EDC17C84 (K14 1.5 dCi) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Uitlezen/schrijven vaak bench/boot; OBD-ondersteuning afhankelijk van tool/software. |
Waarom chiptuning voor de Micra 1.5 dCi (K14)?
De 1.5 dCi met K9K-motor reageert sterk op een verfijning van turbodruk, raildruk en koppelbegrenzers. Een gebalanceerde Stage 1 levert duidelijk meer koppel rond 2.000 tpm, waardoor de Micra vlotter oppakt en minder schakelmomenten nodig heeft. Het rijcomfort blijft behouden en verbruik kan bij rustige rijstijl dalen.
Voor het beste resultaat adviseren we tijdig onderhoud van EGR/inlaat en kwalitatieve diesel. De afstelling blijft binnen veilige marges van de aandrijflijn.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Micra is een compacte hatchback van Nissan uit het B-segment. De eerste generatie kwam in 1983 op de Nederlandse markt en hield het bijna 10 jaar vol. De wat conservatieve eerste werd vervangen door een vlotgelijnde nieuwe Micra in 1992, die het meteen tot Auto van het Jaar wist te schoppen. In 2003 volgde de derde generatie met een opvallend rond design. In 2005 werd van deze generatie de Micra C+C geïntroduceerd, een kleine cabrio met elektrisch hardtop vouwdak. De vierde en huidige genratie kwam in 2011 op de markt, nu uitsluitend nog als vijfdeurs hatchback en keuze uit twee benzinemotoren.
Met chiptuning van de Nissan Micra 2016-> 1.5 DCI 90 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

