• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mini Roadster/Coupe 1.6 DFI 122 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 122 pk --- 135 pk ---
Koppel 160 Nm --- 175 Nm ---
Max. koppel bij 4250 tpm 4250 tpm 4250 tpm 4250 tpm
Topspeed 199 km/u --- 209 km/u ---
Prijs incl. BTW € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1598 cc
Boring x slag 77 x 85,8 mm
Compressieverhouding 11 : 1
Motorcode N16B16
ECUSpecificatie
Type Bosch MEV17.2.2
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij uitzonderingen bench/VR mogelijk.

De MINI Roadster/Coupé 1.6 DFI reageert mooi lineair op een software-optimalisatie: soepeler oppakken in het middengebied en net wat meer adem bovenin, terwijl de betrouwbaarheid en emissienormen behouden blijven. Ideaal voor wie dagelijks rijdt maar tóch dat beetje extra pit wil zonder hardware-aanpassingen.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MINI

MINI-chiptuning – B38/B48 & JCW met kartgevoel en koppel op afroep

Voor One/Cooper/Cooper S/JCW (B38/B48) en dieselvarianten leveren we een scherper gaspedaal, stevige midrange en – afhankelijk van uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, terwijl het iconische kartgevoel behouden blijft.

BMW-MINI ECU & TCU know-how

Boost-, brandstof- en koppelkaarten worden geoptimaliseerd met ruime thermische marges. Bij Aisin/Steptronic – waar mogelijk – verfijnen we shiftmaps voor snellere, zekere schakels.

  • ECU’s: Bosch MG1/MD1, MEVD17
  • DCT/AT: koppelhandshake & launchparameters in balans
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Toepassing & workflow

F-/U-/R-series (waar relevant): intake/diagnose → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Dagelijks bruikbaar: emissiesystemen blijven operationeel; geluidsfeatures alleen in overleg en binnen de regels.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilig; strak aan het gas, meer koppel onderin. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT; TCU-tuning aanbevolen (JCW). Gematigd
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping; desgewenst track-focus. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON voor B48/B38.
DCT: Warm-up respecteren; TCU-tune levert voelbare winst.
Intercooler: Aanrader bij zomerse ritten en langere pulls.