• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning MG ZS 1.0 T-GDI 110 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Chiptuning MG ZS 1.0 T-GDI 110 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 110 pk --- 140 pk 145 pk
Koppel 160 Nm --- 220 Nm 230 Nm
Max. koppel bij 1800 tpm 1800 tpm 1800 tpm 1800 tpm
Topspeed 180 km/u --- 198 km/u 200 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 999 cc
Compressieverhouding 10,5 : 1
Motorcode 10E4E
ECUSpecificatie
Type Bosch (PN AN11034116 / F01R00DL1U)
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren meestal via OBD; bij sommige varianten kan bench/VR nodig zijn.
Over deze MG ZS 1.0 T-GDI en chiptuning
De 1.0 T-GDI driecilinder (10E4E) levert standaard 160 Nm vanaf ca. 1.800 tpm. Met een zorgvuldige herkalibratie van turbodruk, vonk en koppelbegrenzers verbetert vooral de mid-range trekkracht en gasrespons. Dit vertaalt zich in soepeler inhalen en minder schakelmomenten, terwijl OEM-veiligheidsmarges en betrouwbaarheid behouden blijven. Premium brandstof en up-to-date onderhoud worden aanbevolen.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MG Rover

MG Rover-chiptuning – K-series & T-series met modern maatwerk

Voor MGF/TF, ZR/ZS/ZT en Rover-modellen stemmen we motor en eventueel TCU af voor een moderne, soepele rijervaring – en, waar mogelijk, tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel.

Respect voor techniek & leeftijd

We optimaliseren ontsteking, brandstof en boost (turbo) met royale thermische marges en luisteren naar de staat van pakkingen/koeling – cruciaal bij K-series.

  • ECU’s: MEMS/Bosch/Siemens varianten
  • Optioneel: zachte throttle-progressie voor daily comfort
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/condition check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Klassiekers & youngtimers: we prioriteren duurzaamheid en koeling boven absolute piekwaarde.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 Software binnen OEM; soepelere respons & betrouwbaarheid centraal. Origineel
Stage 2 Software + uitlaat/inlaat; thermiek & flow verbeterd. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; koeling first. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Koelvloeistof & pakkingen: must-check vóór tuning.
Brandstof: 98 RON voor turbovarianten.
Opslag: Originele software wordt veilig bewaard (reversibel).