• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning MG MG7 1.5T 188 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

***Chiptuning MG MG7 1.5T 188 pk***

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 188 pk --- 200 pk 206 pk
Koppel 300 Nm --- 340 Nm 350 Nm
Max. koppel bij 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm
Topspeed 210 km/u --- 231 km/u 233 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1496 cc
Compressieverhouding
Motorcode Blue Core / 15FDE
ECUSpecificatie
Type Bosch benzine ECU (MG1-generatie, variant modelafhankelijk)
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren meestal via OBD; bij nieuwste beveiligingsniveaus kan bench/VR nodig zijn.

De MG7 1.5T reageert sterk op kalibratie van turbodruk, ontsteking en koppelbegrenzers. Met een zorgvuldige hermapping wordt het koppelplateau tussen 1500 en 4000 tpm duidelijk voller, waardoor tussenacceleraties merkbaar verbeteren zonder concessies aan rijdbaarheid. De DCT-aansturing blijft comfortabel, terwijl de extra trekkracht vooral bij lage en middentoerentallen voelbaar is. Advies: combineer met premium brandstof en een schoon inlaat- en koelsysteem voor consistente prestaties.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MG Rover

MG Rover-chiptuning – K-series & T-series met modern maatwerk

Voor MGF/TF, ZR/ZS/ZT en Rover-modellen stemmen we motor en eventueel TCU af voor een moderne, soepele rijervaring – en, waar mogelijk, tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel.

Respect voor techniek & leeftijd

We optimaliseren ontsteking, brandstof en boost (turbo) met royale thermische marges en luisteren naar de staat van pakkingen/koeling – cruciaal bij K-series.

  • ECU’s: MEMS/Bosch/Siemens varianten
  • Optioneel: zachte throttle-progressie voor daily comfort
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/condition check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Klassiekers & youngtimers: we prioriteren duurzaamheid en koeling boven absolute piekwaarde.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 Software binnen OEM; soepelere respons & betrouwbaarheid centraal. Origineel
Stage 2 Software + uitlaat/inlaat; thermiek & flow verbeterd. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; koeling first. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Koelvloeistof & pakkingen: must-check vóór tuning.
Brandstof: 98 RON voor turbovarianten.
Opslag: Originele software wordt veilig bewaard (reversibel).