• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning MG EHS 1.5T-GDI 258 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Chiptuning MG EHS 1.5T-GDI 258 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 258 pk --- 290 pk 299 pk
Koppel 250 Nm --- 300 Nm 309 Nm
Max. koppel bij 1700–4300 tpm 1700–4300 tpm 1700–4300 tpm 1700–4300 tpm
Topspeed 190 km/u --- 209 km/u 211 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD/Bench OBD/Bench OBD/Bench OBD/Bench
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1490 cc
Boring × slag 74,0 × 86,6 mm
Compressieverhouding 11,5 : 1
Motorcode 15E4E
ECUSpecificatie
Type Bosch MED17.8.10 / MED17.8.10.1
Fabrikant Bosch
Opmerking Programmeren vaak via OBD of bench; ondersteuning o.a. via KESS3 open ECU-protocol.

MG EHS 1.5T-GDI — chiptuning toelichting

De EHS combineert een 1.5T-GDI met een krachtige elektromotor. Een zorgvuldige software-optimalisatie richt zich op efficiënte koppelopbouw in het middengebied, betere gasrespons en een vloeiende samenwerking tussen verbrandings- en elektrische aandrijving. Thermische en mechanische protecties (o.a. EGT- en druklimieten) blijven actief; calibratie is afgestemd op betrouwbaarheid en herhaalbare prestaties bij dagelijkse inzet.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MG Rover

MG Rover-chiptuning – K-series & T-series met modern maatwerk

Voor MGF/TF, ZR/ZS/ZT en Rover-modellen stemmen we motor en eventueel TCU af voor een moderne, soepele rijervaring – en, waar mogelijk, tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel.

Respect voor techniek & leeftijd

We optimaliseren ontsteking, brandstof en boost (turbo) met royale thermische marges en luisteren naar de staat van pakkingen/koeling – cruciaal bij K-series.

  • ECU’s: MEMS/Bosch/Siemens varianten
  • Optioneel: zachte throttle-progressie voor daily comfort
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/condition check → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-kalibratie → validatie → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Klassiekers & youngtimers: we prioriteren duurzaamheid en koeling boven absolute piekwaarde.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 Software binnen OEM; soepelere respons & betrouwbaarheid centraal. Origineel
Stage 2 Software + uitlaat/inlaat; thermiek & flow verbeterd. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; koeling first. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Koelvloeistof & pakkingen: must-check vóór tuning.
Brandstof: 98 RON voor turbovarianten.
Opslag: Originele software wordt veilig bewaard (reversibel).