| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 136 pk | 139 pk | 190 pk | 196 pk |
| Koppel | 330 Nm | 337 Nm | 430 Nm | 443 Nm |
| Max. koppel bij | 1200–2400 tpm | 1200–2400 tpm | 1200–2400 tpm | 1200–2400 tpm |
| Topspeed | 184 km/u | 188 km/u | 202 km/u | 204 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 999,- | € 1.100,- | € 1.200,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) |
| Montagetijd | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1.950 cc |
| Boring | 82,0 mm |
| Slag | 92,3 mm |
| Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
| Motorcode | OM654 (DE20) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CP001 / MRD1 (Euro 6e) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | ECU is beveiligd; unlock vereist. Programmeren vaak via OBD na unlock, soms bench/VR. |
Let op — Dit model is voorzien van een beveiligde motorcomputer. Deze moet eerst geunlocked worden. ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Mercedes Vito staat bekend als een degelijke en veelzijdige bedrijfswagen die comfort, betrouwbaarheid en prestaties uitstekend weet te combineren. Toch is er onder de motorkap nog aanzienlijke winst te behalen. Vanuit de fabriek wordt de motor namelijk bewust begrensd om aan diverse emissie- en marktvereisten te voldoen, waardoor niet het volledige potentieel wordt benut.
Door middel van professionele chiptuning kunnen we die verborgen reserves veilig en verantwoord aanspreken. De aanpassing van het motormanagement zorgt voor een krachtigere en directere gasrespons, meer trekkracht bij lage toerentallen en een soepelere vermogensopbouw over het hele toerenbereik. Dit vertaalt zich niet alleen in een merkbare toename van prestaties, maar ook in meer rijcomfort — vooral bij het trekken van aanhangers of het rijden met zware belading.
Daarnaast kan de optimalisatie leiden tot een lager brandstofverbruik bij gelijke rijstijl, doordat de motor efficiënter presteert. Met de juiste afstelling blijft de duurzaamheid volledig behouden en blijven alle veiligheidsmarges gerespecteerd. Kortom: met een tuning op maat wordt de Mercedes Vito een krachtigere, dynamischere en nog efficiëntere werkpartner dan ooit tevoren.

