| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 190 pk | 194 pk | 250 pk | 258 pk |
| Koppel | 440 Nm | 449 Nm | 550 Nm | 567 Nm |
| Max. koppel bij | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm |
| Topspeed | 205 km/u | 209 km/u | 226 km/u | 228 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 999,- | € 1.100,- | € 1.200,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) |
| Montagetijd | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1.950 cc |
| Boring | 82,0 mm |
| Slag | 92,3 mm |
| Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
| Motorcode | OM654 (DE20) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CP001 / MRD1 (Euro 6e) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | ECU is beveiligd; unlock vereist. Programmeren vaak via OBD na unlock, soms bench/VR. |
Let op — Dit model is voorzien van een beveiligde motorcomputer. Deze moet eerst geunlocked worden. ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Mercedes V-Klasse combineert luxe, ruimte en comfort op hoog niveau — ideaal voor zowel zakelijk vervoer als lange reizen met het gezin. Onder de motorkap schuilt een krachtige maar efficiënt afgestelde motor die nog veel potentie heeft. Met onze chiptuning brengen we deze kracht volledig tot leven.
Door de motorsoftware te optimaliseren, verbeteren we de gasrespons, verhogen we het koppel en zorgen we voor een soepelere vermogensopbouw. Het resultaat is een V-Klasse die merkbaar vlotter accelereert, stiller loopt en vaak zelfs zuiniger rijdt. Of je nu kiest voor meer trekkracht tijdens vakantiegebruik of extra vermogen voor dagelijks comfort: onze tuning maakt van de V-Klasse een nog verfijndere en dynamischere rijervaring — precies zoals je van Mercedes verwacht.

