| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 190 pk | 194 pk | 250 pk | 258 pk |
| Koppel | 440 Nm | 449 Nm | 550 Nm | 567 Nm |
| Max. koppel bij | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm | 1400–2400 tpm |
| Topspeed | 205 km/u | 209 km/u | 226 km/u | 228 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 999,- | € 1.100,- | € 1.200,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) |
| Montagetijd | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1.950 cc |
| Boring | 82,0 mm |
| Slag | 92,3 mm |
| Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
| Motorcode | OM654 (DE20) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MD1CP001 / MRD1 (Euro 6e) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | ECU is beveiligd; unlock vereist. Programmeren vaak via OBD na unlock, soms bench/VR. |
Let op — Dit model is voorzien van een beveiligde motorcomputer. Deze moet eerst geunlocked worden. ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
De Mercedes V-Klasse combineert luxe, ruimte en comfort op hoog niveau — ideaal voor zowel zakelijk vervoer als lange reizen met het gezin. Onder de motorkap schuilt een krachtige maar efficiënt afgestelde motor die nog veel potentie heeft. Met onze chiptuning brengen we deze kracht volledig tot leven.
Door de motorsoftware te optimaliseren, verbeteren we de gasrespons, verhogen we het koppel en zorgen we voor een soepelere vermogensopbouw. Het resultaat is een V-Klasse die merkbaar vlotter accelereert, stiller loopt en vaak zelfs zuiniger rijdt. Of je nu kiest voor meer trekkracht tijdens vakantiegebruik of extra vermogen voor dagelijks comfort: onze tuning maakt van de V-Klasse een nog verfijndere en dynamischere rijervaring — precies zoals je van Mercedes verwacht.

