Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 150 pk | 153 pk | 190 pk | 196 pk |
Koppel | 340 Nm | 347 Nm | 430 Nm | 443 Nm |
Max. koppel bij | 1500–2400 tpm | 1500–2400 tpm | 1500–2400 tpm | 1500–2400 tpm |
Topspeed | 164 km/u | 167 km/u | 180 km/u | 182 km/u |
Prijs incl. BTW | € 999,- | € 1.100,- | € 1.200,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) | OBD / Bench (na unlock) |
Montagetijd | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week | 1–1,5 week |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
Motor specificatie | |
---|---|
Motorinhoud | 1950 cc |
Boring | 82,0 mm |
Slag | 92,3 mm |
Compressieverhouding | 15,5 : 1 |
Motorcode | OM654.920 |
ECU | Specificatie |
---|---|
Type | Bosch MD1CP001 / MRD1.xx (EU6d) |
Fabrikant | Bosch |
Opmerking | ECU is beveiligd; unlock vereist. Programmeren vaak via OBD na unlock, soms bench/VR. |
Let op — Dit model is voorzien van een beveiligde motorcomputer. Deze moet eerst geunlocked worden. ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat

De Mercedes Sprinter is al jarenlang een vaste waarde binnen het bedrijfsleven dankzij zijn robuuste bouw, betrouwbare motoren en enorme laadcapaciteit. Toch biedt de standaardafstelling van de motor nog ruimte voor verbetering. Onze chiptuning richt zich op het optimaliseren van de motormanagementsoftware, waardoor de Sprinter merkbaar krachtiger en efficiënter wordt.
Na tuning reageert de motor alerter op het gaspedaal, is er aanzienlijk meer trekkracht beschikbaar in het lage toerengebied en verloopt het schakelen soepeler. Dit zorgt niet alleen voor meer rijcomfort, maar ook voor een lager brandstofverbruik — ideaal voor wie dagelijks veel kilometers maakt of vaak met zware lading rijdt. Met onze op maat gemaakte afstelling wordt de Sprinter precies zo afgesteld als hij eigenlijk af fabriek had moeten zijn: krachtig, zuinig en soepel in elke situatie.