| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme *** | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 163 pk | n.b. | 180 pk | 205 pk |
| Koppel | 240 Nm | n.b. | 278 Nm | 320 Nm |
| Max. koppel bij | --- tpm | n.b. | --- tpm | --- tpm |
| Topspeed | 230 km/u | n.b. | 240 km/u | 245 km/u |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 299,- | € 950,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel ** | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** Bij de Xtremetuning gaan we een pulley upgrade toepassen. Als je een pulley upgrade toepast op de supercharger / compressor van Mercedes dan win je daar zeer veel extra vermogen mee. Bij de 2.0 en 2.3 motoren vergroten we de krukaspulley. Dit heeft tot gevolg dat de compressor harder gaat draaien en dus meer vermogen levert. Bij de 1.8i motor verkleinen we de pulley van de compressor zelf. Beide hebben tot gevolg dat het vermogen er eerder en harder inkomt. Dit geeft de geweldige boost die je verwacht van een compressor motor. Uiteraard passen we de software van de auto hier op aan en worden de lucht / brandstofverhoudingen opnieuw afgesteld. Het toepassen van deze setup neemt ongeveer 1 hele dag in beslag en is zeker de moeite waard!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De SLK is de compacte tweezits roadster van Mercedes. De SLK is een van de eerste cabrio's met elektrisch wegklapbare hardtop in de recente historie. De roadster werd in 1994 voor het eerst getoond als studiemodel. De eerste productieversie met modelcode R170 kwam in 1996 op de markt als SLK 200 en SLK 230 Kompressor. Na de facelift in 2000 volgden nog een zescilinder (320) en AMG-variant. In 2004 volgde de tweede generatie met modelcode R171. De SLK kreeg een op F1-bolides geïnspireerde voorzijde. Het topmodel, de SLK 55 AMG, had nu zelfs een 5,5-liter V8 onder de motorkap. De derde en laatste generatie met modelcode R172 is sinds 2011 te koop. Het design van de nieuwe SLK is geïnspireerd op de SLS AMG. Dit is ook de eerste SLK die met een dieselmotor verkrijgbaar is.
Met chiptuning van de Mercedes Benz SLK 200 1.8 compr. 163 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

