| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 231 pk | 241 pk | 265 pk | 275 pk |
| Koppel | 500 Nm | 520 Nm | 580 Nm | 610 Nm |
| Max. koppel bij | --- tpm | --- tpm | --- tpm | --- tpm |
| Topspeed | 250 km/u | 250 km/u | 250+ km/u | 250+ km/u |
| Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
In 1997 werd de Mercedes CLK geïntroduceerd ter vervanging van de E-klasse Coupé. De CLK stond op het platform van de C-klasse, maar leunde wat prijs en positionering betreft meer richting de E-klasse. De eerste generatie, de W208, werd aanvankelijk als coupé gelanceerd. In 1998 volgde de Cabriolet, een vierzitter met stoffen dak. In 1999 werd de CLK 55 AMG het topmodel van de range. In 2002 werd de tweede generatie geïntroduceerd. De C209/A209 groeide 8 centimeter in lengte en was voor het eerst verkrijgbaar met een dieselmotor. Vlak voor het einde van de CLK kwam Mercedes met de spectaculaire CLK 63 AMG Black Series. Deze had 507 pk onder de motorkap, geen zitplaatsen achter, een andere achterwielophaning en een aanpasbaar veersysteem. In 2009 werd de CLK opgevolgd door de E-klasse Coupé en Cabriolet.
Met chiptuning van de Mercedes Benz CLK 280 3.0 CDI 231 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

