• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mclaren MP4-12C 625 pk

Vanaf € 1.999,00
Offerte aanvragen

Chiptuning McLaren MP4-12C 625 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 625 pk --- 680 pk 700 pk
Koppel 600 Nm --- 720 Nm 742 Nm
Max. koppel bij 3000–6500 tpm 3000–6500 tpm 3000–6500 tpm 3000–6500 tpm
Topspeed 333 km/u --- 351 km/u 358 km/u
Prijs incl. BTW € 1.999,- € 2.100,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek Bench / OBD Bench / OBD Bench / OBD Bench / OBD
Montagetijd 4 uur 4 uur 4 uur 4 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3799 cc
Boring × Slag 93,0 × 69,9 mm
Compressieverhouding 8,7 : 1
Motorcode M838T
ECUSpecificatie
Type Bosch ME(D)17.8.3
Fabrikant Bosch
Programmeren Bench / OBD (tool- & SW-stand afhankelijk)
Opmerking Koppelcoördinatie, EGT- en laaddrukbeveiliging en IAT-correcties zorgvuldig herkalibreren voor duurzame meerprestatie.

McLaren MP4-12C – chiptuning toelichting

De MP4-12C met M838T 3.8 V8 biturbo levert af-fabriek 625 pk en 600 Nm. Met een zorgvuldige optimalisatie van turbodruk, ontsteking, brandstof- en koppelbegrenzers in de ME(D)17.8.3 realiseren we in Normal gemiddeld 680 pk en 720 Nm. Het koppelplateau strekt zich uit van 3000–6500 tpm voor sterke doortrek in elke versnelling, terwijl de opgegeven fabrieks-topsnelheid 333 km/u bedraagt.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 1.999,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · McLaren

McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid

Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.

High-end kalibratie & thermiek

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.

  • ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
  • TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Circuit-vriendelijk: we houden EGT/IAT-buffers ruim en laten emissiesystemen operationeel.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.