• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning McLaren GTS 4.0 V8 Bi-Turbo 635 pk

Vanaf € 1.999,00
Offerte aanvragen

Chiptuning McLaren GTS 4.0 V8 Bi-Turbo 635 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 635 pk --- 720 pk 742 pk
Koppel 630 Nm --- 730 Nm 752 Nm
Max. koppel bij 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm
Topspeed 326 km/u --- 359 km/u 362 km/u
Prijs incl. BTW € 1.999,- € 2.100,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 4 uur 4 uur 4 uur 4 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3994 cc
Boring × slag 93.0 × 73.5 mm
Compressieverhouding 8,7 : 1
Motorcode M840TE
ECUSpecificatie
Type Bosch ME17.8.33
Fabrikant Bosch
Programmering Meestal OBD (Virtual Read/Write); soms bench/boot afhankelijk van SW-versie
Opmerking Twin-turbo 4.0 V8; zorg voor thermisch management & octaangehalte conform specificatie

De McLaren GTS reageert bijzonder lineair op een software-optimalisatie. Met een zorgvuldige herkalibratie van laaddruk-regeling, ontsteking en koppelbegrenzers levert de auto merkbaar meer trekkracht in het middengebied zonder in te leveren op rijdbaarheid. De Normal setup (ca. 720 pk / 730 Nm) is uitgekiend voor sportief straatgebruik; Xtreme richt zich op maximaal potentieel onder ideale condities (hoogwaardig brandstofbeleid en perfecte koeling). Advies: combineer met preventief onderhoud (bougies, filters) en let op bandengrip om de extra performance veilig over te brengen.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 1.999,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · McLaren

McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid

Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.

High-end kalibratie & thermiek

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.

  • ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
  • TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Circuit-vriendelijk: we houden EGT/IAT-buffers ruim en laten emissiesystemen operationeel.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.