• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mclaren GT 688HS / MSO R 688 pk

Vanaf € 1.999,00
Offerte aanvragen

***Chiptuning Mclaren GT 688HS / MSO R 688 pk***

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 688 pk --- --- ---
Koppel 688 Nm --- --- ---
Max. koppel bij 3000–7000 tpm 3000–7000 tpm 3000–7000 tpm 3000–7000 tpm
Topspeed 330 km/u --- --- km/u --- km/u
Prijs incl. BTW € 1999,- € 2100,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD / Bench OBD / Bench OBD / Bench OBD / Bench
Montagetijd 4 uur 4 uur 4 uur 4 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3799 cc (3.8 L)
Boring × slag 93 mm × 69,9 mm
Compressieverhouding 8,7 : 1
Motorcode M838T (38JBAA)
ECUSpecificatie
Type Bosch ME(D)17 familie – veelal ME17.8.3 / ME17.8.3.2; varianten met MED17.9.7 komen voor
Programmeren OBD mogelijk; sommige ECU’s vereisen bench/VR afhankelijk van SW-versie
Opmerking P11-platform (650S/675LT/688HS/MSO R) – identicale basis-hardware, SW-kalibraties verschillen per model/jaar
De 688HS / MSO R is de meest scherpe straatversie op basis van de 650S, met extra downforce en een verder doorontwikkelde M838T-V8. Een zorgvuldige herkalibratie van turbodrukregelingen, koppelbegrenzers en ontsteking levert vooral winst in het middengebied, zonder de thermische marges te overschrijden. Met name de respons in de lagere versnellingen en de hernemingen boven 3000 tpm verbeteren merkbaar, terwijl de tractiecontrole en schakellogica netjes binnen de veiligheidskaders blijven.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 1.999,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · McLaren

McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid

Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.

High-end kalibratie & thermiek

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.

  • ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
  • TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Circuit-vriendelijk: we houden EGT/IAT-buffers ruim en laten emissiesystemen operationeel.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.