• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mclaren Artura 3.0 V6 Bi-Turbo 680 pk

Vanaf € 1.999,00
Offerte aanvragen

Chiptuning McLaren Artura 3.0 V6 Bi-Turbo 680 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 680 pk --- 710 pk 725 pk
Koppel 720 Nm --- 800 Nm 820 Nm
Max. koppel bij 2250 tpm 2250 tpm 2250 tpm 2250 tpm
Topspeed 330 km/u --- 363 km/u 366 km/u
Prijs incl. BTW € 1999,- € 2100,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD*
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 4 uur 4 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 2993 cc
Boring × Slag 84 × 90 mm
Compressieverhouding 9,4 : 1
Motorcode M630
ECUSpecificatie
Type Bosch MED17.8.33 (hybride aandrijflijn-integratie)
Fabrikant Bosch
Programmeren Bench mogelijk; OBD afhankelijk van SW-stand / tooling
Opmerking Ondersteuning voor MED17.8.33 is bevestigd door tooling-leveranciers; hybride systeem vereist correcte koppelcoördinatie ICE/EM.

McLaren Artura – chiptuning toelichting

De Artura combineert de 3.0-liter V6 biturbo met een krachtige e-motor. De totale systeemprestatie is 680 pk / 720 Nm met een topsnelheid van 330 km/u. Met een zorgvuldige optimalisatie van turbodruk, inspuitstrategie, koppelbegrenzers en e-assist koppelverdeling realiseren we circa 710 pk en 800 Nm in Normal, met behoud van de hybride functionaliteit. Doortrekken in het middengebied verbetert merkbaar, terwijl de 2250 tpm koppelpiek behouden blijft. Afhankelijk van de softwarestand programmeren we via Bench of (waar mogelijk) OBD.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 1.999,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · McLaren

McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid

Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.

High-end kalibratie & thermiek

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.

  • ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
  • TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Circuit-vriendelijk: we houden EGT/IAT-buffers ruim en laten emissiesystemen operationeel.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.