Unlimited Tuning · McLaren
McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid
Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.
High-end kalibratie & thermiek
Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.
- ✔ ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
- ✔ TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
- ✔ Volledig reversibel; OEM-marges behouden
Workflow & toepassing
Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.
Dyno-rapport: optioneel.
Stages (1 t/m 3)
Maatwerk| Stage | Omschrijving | Setup |
|---|---|---|
| Stage 1 | OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. | Origineel |
| Stage 2 | Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. | Gematigd |
| Stage 3 | Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. | Uitgebreid |
FAQ & Pro-tips
Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.

