• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mclaren 620R 620 pk

Vanaf € 1.999,00
Offerte aanvragen

Chiptuning McLaren 620R 620 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 620 pk --- 660 pk 680 pk
Koppel 620 Nm --- 720 Nm 742 Nm
Max. koppel bij 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm 5500–6500 tpm
Topspeed 322 km/u --- 354 km/u 357 km/u
Prijs incl. BTW € 1.999,- € 2.100,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD*
Montagetijd 4 uur 4 uur 4 uur 4 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3799 cc
Boring × Slag 93,0 × 69,9 mm
Compressieverhouding 8,7 : 1
Motorcode M838TE
ECUSpecificatie
Type Bosch MED17.8.32
Fabrikant Bosch
Programmeren Bench / OBD (tool- & SW-stand afhankelijk)
Opmerking Nauwkeurige koppelcoördinatie en beschermingstabellen (EGT, MAP, IAT) in de MED17.8.32 cruciaal voor duurzame meerprestatie.

McLaren 620R – chiptuning toelichting

De 620R is de street-legal afgeleide van de 570S GT4, met de 3,8-liter V8 biturbo M838TE. Af fabriek levert hij 620 pk en 620 Nm. Met een zorgvuldige optimalisatie van turbodruk, ontsteking, injectie en koppelbegrenzers in de MED17.8.32 realiseren we in Normal circa 660 pk en 720 Nm. De koppelpiek ligt breed rond 5500–6500 tpm, en de fabrieks-topsnelheid is 322 km/u; met de tuning stijgt de herrekencapaciteit van de aandrijflijn duidelijk, wat zich uit in sterkere doortrek.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 1.999,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · McLaren

McLaren-chiptuning – M838T/M840T met race-DNA en OEM-betrouwbaarheid

Voor twin-turbo V8-platformen (570/600/650/675/720/750) leveren we een messcherpe respons, stabiele IAT-prestaties en – afhankelijk van model/uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, zonder het karakter te verliezen.

High-end kalibratie & thermiek

Boost-, ontsteking- en koppelstrategieën afgestemd op knock-marges, IAT en EGT-bewaking. Doel: herhaalbare rondetijden en lineaire thrust, ook na meerdere pulls.

  • ECU’s: Bosch ME/MG1, McLaren-spec varianten
  • TCU: snellere upshifts & koppelhandshakes (waar mogelijk)
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Workflow & toepassing

Intake/diagnose → baseline (optioneel dyno) → maatwerk-tuning → validatie/road- & circuit-check → optioneel nameting met dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Circuit-vriendelijk: we houden EGT/IAT-buffers ruim en laten emissiesystemen operationeel.

Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilige software; strakke throttle en brede powerband. Origineel
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s; TCU-tuning aanbevolen. Gematigd
Stage 3 Turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-ready thermiek. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON verplicht voor topresultaat.
Koeling: Efficiënte IC’s en verse plugs = herhaalbare pulls.
Remmen/bandentemp: Overweeg upgrade als je vaak trackdays rijdt.