• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Mazda CX-60 2.5 E-Skyactive PHEV 327 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV 327 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 327 pk --- 342 pk ---
Koppel 511 Nm --- 530 Nm ---
Max. koppel bij 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm 1.500–3.000 tpm
Topspeed 200 km/u --- 210 km/u ---
Prijs incl. BTW € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD/Bench* OBD/Bench* OBD/Bench* OBD/Bench*
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel ** € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 2.488 cc
Type 2.5 Skyactiv-G + elektromotor (PHEV)
Boring × slag 89,0 × 100,0 mm
Compressieverhouding 13,0 : 1
Motorcode PY-VPS
ECUSpecificatie
Type Denso Engine ECU (PY61-18-881 e.o.)
Fabrikant Denso
Opmerking PHEV-architectuur met aparte HV-regelmodules; aanpak per softwareversie, OBD/bench afhankelijk.
Chiptuning Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV
Deze plug-in hybride combineert een 2.5-liter Skyactiv-G met een krachtige elektromotor. Met een zorgvuldige Stage 1 optimalisatie wordt de gasrespons directer en het koppelplateau breder, vooral tussen 1.500 en 3.000 tpm. We behouden thermische marges en HV-strategie binnen OEM-veiligheden en stemmen de benzine-ECU en koppelverzoeken zó af dat de transmissie en e-motorlogica naadloos samenwerken. Het resultaat: meer souplesse en trekkracht in dagelijkse rij-scenario’s, zonder concessies aan betrouwbaarheid.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Mazda

Mazda-chiptuning – Skyactiv met extra punch en precisie

Van 2.2 Skyactiv-D en 2.5T tot 1.5/2.0 Skyactiv-G: wij leveren een vollere midrange, directe gasrespons en – afhankelijk van uitvoering – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van de natuurlijke Mazda-rijbeleving.

ECU & transmissie in balans

We finetunen turbodruk/ontsteking/brandstof en koppelbegrenzers. Voor automaten (6AT/8AT) – waar mogelijk – optimaliseren we shiftmaps voor vloeiende, snellere acceleratie.

  • ECU’s: Denso/Bosch (MG1/MD1/EDC17)
  • Diesel: schonere koppelopbouw met DPF/SCR operationeel
  • Volledig reversibel; OEM-marges behouden

Toepassing & workflow

Mazda 2/3/6, CX-3/30/5/60, MX-5 (projectmatig). Intake/diagnose → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel dyno-rapport.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Transparant: emissiesystemen blijven operationeel; we werken binnen de regels.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 Soepele, lineaire power binnen OEM-marges; sterkere midrange. Originele hardware
Stage 2 Software + IC/inlaat/uitlaat; lagere IAT’s & extra flow (aanrader bij 2.5T/2.2D). Gematigd
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping; eventueel AT-shiftmaps. Uitgebreid

FAQ & Pro-tips

Brandstof: 98 RON (benzine) voor maximale timing.
Diesel: Correcte cetaan & onderhoud = stillere loop.
MX-5: NA-projecten in overleg (throttle/ignition feel boven absolute output).