• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning MAN TGE 2.0 TDI 140 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning MAN TGE 2.0 TDI 140 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 140 pk 143 pk 175 pk 180 pk
Koppel 340 Nm 347 Nm 400 Nm 412 Nm
Max. koppel bij 1600 tpm 1600 tpm 1600 tpm 1600 tpm
Topspeed 154 km/u 157 km/u 169 km/u 171 km/u
Prijs incl. BTW € 299,- € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD / Bench* OBD / Bench* OBD / Bench* OBD / Bench*
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1968 cc
Boring × Slag 81 × 95,5 mm
Compressieverhouding 16,0 : 1
Motorcode DAUA (EA288)
ECUSpecificatie
Type Delphi DCM6.2V (Euro 6, VAG LCV)
Programmeren OBD mogelijk; anders Bench/Boot afhankelijk van SW-stand
Opmerking Veelvoorkomend op MAN TGE/VW Crafter 2.0 TDI; diverse tools ondersteunen DCM6.2V.

MAN TGE 2.0 TDI 140 pk – Chiptuning toelichting

De 2.0 TDI (EA288) in de TGE levert standaard 140 pk en 340 Nm met het koppelpiek rond 1600 tpm. Met een zorgvuldige Stage 1 kalibratie (brandstof- en turbodrukstrategie, koppelbegrenzers, rook-/NOx-bewaking) stijgt dit naar circa 175 pk en 400 Nm, met duidelijk meer trekkracht tussen 1.600–2.500 tpm. We houden thermische marges en transmissielimieten aan, en passen de software toe via OBD of Bench afhankelijk van de ECU-softwarestand.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · MAN

MAN-chiptuning – D15/D26 met meer koppel, lagere TCO en rust op snelheid

Voor Euro 6 D15/D26 optimaliseren we koppelopbouw, verbrandingsefficiëntie en transmissie-samenwerking. Resultaat: vlottere hellingprestaties, minder schakelen en – uitvoering-afhankelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel.

Fleet-proof & binnen OEM-marges

Herkalibratie van brandstof-/boostkaarten en koppellimieten met behoud van thermische reserves. Emissiesystemen (DPF, SCR/AdBlue, EGR) blijven operationeel.

  • Transmissies: TipMatic/ZF-coördinatie
  • ECU’s: Bosch/Continental MAN-varianten
  • Volledig reversibel; origineel bestand opgeslagen

Toepassing & workflow

TGX/TGS/TGM; intake/diagnose → maatwerk-kalibratie → validatie/road-test → optioneel dyno-rapport. PTO/koelunits? We stemmen koppel/stationair af op jouw inzet.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)
Compliance: we respecteren snelheids-/vermogenlimieten en emissieregels.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 Software binnen OEM-marges; focus op koppel onderin & verbruik. Originele hardware
Stage 2 Software + inlaat/uitlaat/koeling fine-tuning voor extra flow en stabiliteit. Gematigde upgrades
Stage 3 Component-upgrades + custom kalibratie (projectbasis). Uitgebreide hardware

FAQ & Tips

Telematica: Afstemming houdt rekening met rijstijlanalyse/IDLE-regels.
Brandstof: Correcte cetaan/kwaliteit voorkomt rook/geluid.
Onderhoud: OEM-intervallen blijven leidend; filters/koeling op orde = duurzaam resultaat.