• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Lotus Emira 3.5 V6 400 pk

Vanaf € 499,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Lotus Emira 3.5 V6 400 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 400 pk --- 420 pk ---
Koppel 420 Nm --- 440 Nm ---
Max. koppel bij 3500 tpm 3500 tpm 3500 tpm 3500 tpm
Topspeed 290 km/u --- 305 km/u ---
Prijs incl. BTW € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD* Bench / OBD*
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3456 cc
Boring × Slag 94 × 83 mm
Compressieverhouding 10.8 : 1
Motorcode 2GR-FE (supercharged)
ECUSpecificatie
Type Lotus / EFI-Tech T6 ECU (V6-platform)
Programmeren Bench-flash of OBD na unlock (afhankelijk van softwarestand)
Opmerking ECU-unlock beschikbaar in de markt; gearbox-tuning i4, V6 motor ECU via bench/OBD.

Lotus Emira 3.5 V6 – Chiptuning toelichting

De Emira V6 gebruikt de beproefde, mechanisch aangedreven 2GR-FE met supercharger. Een zorgvuldige Stage 1 optimalisatie verbetert de gashendelrespons en middengebied-trek zonder het karakter te verliezen. Onze benadering richt zich op koppelbeheer, ontsteking en brandstofstrategieën rond ~3.500 tpm waar het maximumkoppel ligt, met behoud van thermische marges. Hardware is niet vereist; optioneel helpt een hoogwaardige luchtfilter de ademhaling bij hogere toerentallen.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 499,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Lotus

Lotus-chiptuning – Elise/Exige/Evora/Emira: licht gewicht, lineaire power, ronde na ronde hetzelfde gevoel

Toyota-gebaseerde aandrijvingen (2ZZ-GE, 2GR-FE, 2.0/3.5 supercharged) en moderne Emira-platformen reageren uitzonderlijk goed op doordachte koppelopbouw. We stemmen boost/ontsteking en (waar mogelijk) transmissiehandshakes af op grip en thermiek, zodat je keer op keer hetzelfde stuurgevoel behoudt — en uitvoering-afhankelijk tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel ontsluit. Dyno-rapport optioneel.

Techniek-deepdive — lineair & herhaalbaar

  • Boost/ignition/torque-model met IAT/EGT-buffers; minder piek, meer plateau → voorspelbare tractie uit de bocht.
  • Supercharger-thermiek: charge-cooling strategieën tegen heat-soak (hot lapping).
  • Handbak/AT (waar toepasselijk): koppelhandshake/ rev-matching gedrag (softwarematig) voor rust in de aandrijflijn.
Workflow: intake/track-doel → baseline (opt. dyno) → maatwerk-mapping → validatie (road/track) → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software blijft beschikbaar (reversibel).

Telemetry — data vóór gevoel

  • IAT/EGT-model & timing-pull → blijft het koelbloedig?
  • 3e/4e versnelling acceleratie-tijdwolken (bandentemp-bewust)
  • Inlaatdruk vs. mass-airflow: efficiëntie van je hardware
Track & straat: emissiesystemen operationeel; geluidslimieten en regelgeving gerespecteerd. Sound-features alleen op aanvraag en binnen de regels.

Use-cases

  1. Bochtige B-roads: lineaire torque = grip & vertrouwen.
  2. Trackdays: anti-heat-soak = ronde 1 ~ ronde 6 gevoel.
  3. Touring: lagere toeren (eerder doorschakelen), rustige cruise, instant inhaal.

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE). Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilig; lineaire koppelgolf; meer punch uit bocht. Origineel
Stage 2 Software + charge-cooling/IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; gearing-feel fijner. Gematigd
Stage 3 Supercharger/turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-profiel. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit (globaal)

PlatformMotorECUNotities
Elise/Exige (2ZZ-GE) 1.8 NA/SC Denso Track: charge-cooling aanbevolen
Evora 2GR-FE 3.5 SC Denso/Bosch Lineaire koppelopbouw = grip
Emira 2.0T / 3.5 SC Bosch IC/charge-cooling maakt verschil
FAQ & Pro-tips
Bandentemperatuur = tempo. Remkoeling + charge-cooling vergroten consistentie. 98 RON is de norm.