• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Lotus Emira 2.0T AMG 365 pk

Vanaf € 699,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Lotus Emira 2.0T AMG 365 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 365 pk --- 395 pk 407 pk
Koppel 430 Nm --- 480 Nm 495 Nm
Max. koppel bij 3000–5500 tpm 3000–5500 tpm 3000–5500 tpm 3000–5500 tpm
Topspeed 275 km/u --- 303 km/u 305 km/u
Prijs incl. BTW € 699,- € 799,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1991 cc
Boring × slag 83 mm × 92 mm
Compressieverhouding 9,0 : 1
Motorcode AMG M139 (2.0 Turbo)
ECUSpecificatie
Type Bosch MG1 (MG1CP002)
Fabrikant Bosch
Programmeren Via OBD na ECU-unlock (bench/VR indien vereist)

De Emira 2.0T AMG (M139) is licht, scherp en verrassend koppelrijk. Met onze maatwerk chiptuning komt het plateau vanaf ~3000 tpm voller door en blijft het langer vlak, voor snellere gasrespons en sterkere tussensprints. We bewaken thermische marges, druk- en koppelbegrenzers (o.a. 8G-DCT) en finetunen boost, ontsteking en pedalmap voor een OEM-waardige, duurzame vermogenswinst.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 699,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Lotus

Lotus-chiptuning – Elise/Exige/Evora/Emira: licht gewicht, lineaire power, ronde na ronde hetzelfde gevoel

Toyota-gebaseerde aandrijvingen (2ZZ-GE, 2GR-FE, 2.0/3.5 supercharged) en moderne Emira-platformen reageren uitzonderlijk goed op doordachte koppelopbouw. We stemmen boost/ontsteking en (waar mogelijk) transmissiehandshakes af op grip en thermiek, zodat je keer op keer hetzelfde stuurgevoel behoudt — en uitvoering-afhankelijk tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel ontsluit. Dyno-rapport optioneel.

Techniek-deepdive — lineair & herhaalbaar

  • Boost/ignition/torque-model met IAT/EGT-buffers; minder piek, meer plateau → voorspelbare tractie uit de bocht.
  • Supercharger-thermiek: charge-cooling strategieën tegen heat-soak (hot lapping).
  • Handbak/AT (waar toepasselijk): koppelhandshake/ rev-matching gedrag (softwarematig) voor rust in de aandrijflijn.
Workflow: intake/track-doel → baseline (opt. dyno) → maatwerk-mapping → validatie (road/track) → optioneel nameting met dyno-rapport. Originele software blijft beschikbaar (reversibel).

Telemetry — data vóór gevoel

  • IAT/EGT-model & timing-pull → blijft het koelbloedig?
  • 3e/4e versnelling acceleratie-tijdwolken (bandentemp-bewust)
  • Inlaatdruk vs. mass-airflow: efficiëntie van je hardware
Track & straat: emissiesystemen operationeel; geluidslimieten en regelgeving gerespecteerd. Sound-features alleen op aanvraag en binnen de regels.

Use-cases

  1. Bochtige B-roads: lineaire torque = grip & vertrouwen.
  2. Trackdays: anti-heat-soak = ronde 1 ~ ronde 6 gevoel.
  3. Touring: lagere toeren (eerder doorschakelen), rustige cruise, instant inhaal.

Locaties: Amersfoort · Tilburg · Goes · Delfzijl · Zulte (BE). Dyno-rapport: optioneel.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingSetup
Stage 1 OEM-veilig; lineaire koppelgolf; meer punch uit bocht. Origineel
Stage 2 Software + charge-cooling/IC/inlaat/uitlaat; koelere IAT; gearing-feel fijner. Gematigd
Stage 3 Supercharger/turbo/brandstof-upgrades + custom mapping; track-profiel. Uitgebreide hardware

Compatibiliteit (globaal)

PlatformMotorECUNotities
Elise/Exige (2ZZ-GE) 1.8 NA/SC Denso Track: charge-cooling aanbevolen
Evora 2GR-FE 3.5 SC Denso/Bosch Lineaire koppelopbouw = grip
Emira 2.0T / 3.5 SC Bosch IC/charge-cooling maakt verschil
FAQ & Pro-tips
Bandentemperatuur = tempo. Remkoeling + charge-cooling vergroten consistentie. 98 RON is de norm.