• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Landrover Range Rover 2.0T P400e Hybrid 404 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Landrover Range Rover 2.0T P400e Hybrid 404 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 404 pk --- 425 pk 438 pk
Koppel 640 Nm --- 690 Nm 711 Nm
Max. koppel bij 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm 1500–4000 tpm
Topspeed 220 km/u --- 242 km/u 244 km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1997 cc
Boring × slag 83 mm × 92,3 mm
Compressieverhouding 9,5 : 1
Motorcode Ingenium 2.0 Si4 – PT204 (AJ200P)
ECUSpecificatie
Type Bosch MED17.9.9 / Bosch MG1CS028 (afhankelijk bouwjaar)
Fabrikant Bosch
Programmeren Meestal via OBD; sommige varianten vragen bench/VR

De P400e combineert de 2.0 Ingenium turbo met een krachtige elektromotor voor 404 pk en 640 Nm. Met onze maatwerk chiptuning komt het koppel eerder en langer vrij, verbeteren doortrekken en gaspedaalrespons en behoud je OEM-veiligheidsmarges voor batterij, aandrijflijn en emissie-systemen. Ideaal voor soepele dagelijkse inzet én extra trekkracht.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Voor magenoeg alle Landrover modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Bij de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Ook de oudere modellen van bijvoorbeeld de Defender TD4 chippen wij nog graag. 

De meeste Landrover varianten zijn uitgerust met een snelheidsbegrenzer. De Rangerover sport staat bijvoorbeeld op 200 km/u en de Defender op 140 km/u. Deze kunnen we op uw verzoek verwijderen tijdens de tuningssessie.

Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing.