| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 309 pk | --- pk | 340 pk | 350 pk |
| Koppel | 540 Nm | --- Nm | 595 Nm | 613 Nm |
| Max. koppel bij | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm |
| Topspeed | 213 km/u | --- km/u | 234 km/u | 236 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 399,- | € 499,- | ||
| Techniek | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1498 cc |
| Boring x Slag | 83.0 mm × 92.29 mm |
| Compressieverhouding | 10.5 : 1 |
| Motorcode | AJ20P3 (Ingenium 1.5 I3) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MG1 (engine ECU) + Hybrid Control Modules |
| Fabrikant | Bosch / JLR (hybrid modules) |
| Opmerking | Programmeren meestal via OBD of bench; exacte MG1-variant kan per bouwjaar verschillen. PHEV heeft afzonderlijke e-motor/inverter modules. |
Chiptuning Evoque P300e – gericht op efficiënt vermogen
De P300e combineert de 1.5 Ingenium-benzinemotor met een krachtige achteras-e-motor. Onze Normal calibratie optimaliseert koppelopbouw in het middengebied en verbetert de samenspel tussen verbrandingsmotor en hybride componenten voor vlottere acceleratie en soepeler schakelen. We blijven binnen betrouwbare thermische en hybride grenzen; de elektrische aandrijflijn en batterijmanagement blijven onaangetast. Resultaat: merkbaar snellere tussenacceleraties, betere gasrespons en meer trekkracht zonder concessies aan dagelijkse bruikbaarheid.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Met de Evoque werd de Range Rover lijn in 2011 naar beneden uitgebreid. Ook al oogt de auto als een hippe lifestyle crossover, de Evoque is wel degelijk tot fatsoenlijk terreinprestaties in staat. Zo is het Terrain Response System overgenomen van de Land Rover Discovery. De Evoque is in twee varianten verkrijgbaar, een vijfdeurs en een driedeurs coupé. Voor de aandrijving is er keuze uit viercilinder benzine- en dieselmotoren. De meeste versies hebben vierwielaandrijving, alleen de eD4 is er uitsluitend met aandrijving op de voorwielen.
Met chiptuning van de Landrover Evoque P300e 309 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

