• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Hyundai Ioniq 1.6 GDI 141 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Hyundai Ioniq 1.6 GDI 141 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 141 pk --- 155 pk ---
Koppel 265 Nm --- 280 Nm ---
Max. koppel bij 4000 tpm 4000 tpm 4000 tpm 4000 tpm
Topspeed 185 km/u --- 204 km/u ---
Prijs incl. BTW € 299,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1580 cc
Boring x slag 72,0 mm × 97,0 mm
Compressieverhouding 13,0 : 1
Motorcode G4LE (Kappa 1.6 GDi HEV)
ECUSpecificatie
Type Kefico/Bosch MED17.9.8 (HEV)
Fabrikant Kefico (Bosch)
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige varianten kan bench/VR vereist zijn (afhankelijk van partnummer).

Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Hyundai

Hyundai-chiptuning – T-GDi & CRDi met meer trekkracht en souplesse

Of het nu gaat om de i30 N (2.0T), 1.0/1.5 T-GDi, 1.6 T-GDi of CRDi diesels: onze kalibraties leveren voelbaar meer punch, een bredere powerband en – waar mogelijk – tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van dagelijkse comfort.

Kefico/Bosch expertise

We verfijnen boostcontrole, brandstof- en ontstekkingstabellen en koppelbegrenzers. Voor DCT-modellen stemmen we – waar mogelijk – koppelhandshake en shift-points af voor snellere maar vloeiende acceleratie.

  • ECU’s: Kefico (SIM2K/CPEGD2), Bosch MG1/MD1/EDC17
  • OEM-marges behouden; volledig reversibel
  • Optioneel: pops&bangs/valet/antilag in overleg

Toepassing

i20/i30/i30 N, Tucson, Kona, Santa Fe, Bayon, CRDi bedrijfswagens.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel. Emissiesystemen blijven operationeel; we werken binnen de regels.

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software binnen OEM-marges; focus op koppel onderin en directe respons. Originele hardware
Stage 2 Software + inlaat/IC/uitlaat voor extra flow en lagere IAT’s. Gematigde upgrades
Stage 3 Turbo/injector-upgrades + custom mapping (evt. track-setup). Uitgebreide hardware

Pro-tips

  • 98 RON brandstof voor T-GDi-motoren waar mogelijk
  • Intercooler-upgrade voorkomt “heat-soak” bij warm weer
  • Combineer met DCT-optimalisatie voor de grootste winst in beleving