| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 100 pk | 102 pk | 145 pk | 149 pk |
| Koppel | 170 Nm | 173 Nm | 240 Nm | 247 Nm |
| Max. koppel bij | 1500–4500 tpm | 1500–4500 tpm | 1500–4500 tpm | 1500–4500 tpm |
| Topspeed | 165 km/u | 168 km/u | 182 km/u | 184 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Cilinderinhoud | 999 cc |
| Boring | 71,9 mm |
| Slag | 82,0 mm |
| Compressieverhouding | 10,0 : 1 |
| Motorcode | M1DA / M1JE (model-/bouwjaar-afhankelijk) |
| Configuratie | R3, turbo, GDI (EcoBoost) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type(s) | Bosch MED17.x of Bosch MG1CS017 (afhankelijk van bouwjaar / emissienorm) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige MG1-varianten kan bench/VR vereist zijn. |
Bronnen: BR-Performance (standaard & tuningwaarden); Ford technische documentatie voor 1.0 EcoBoost (boring/slag/compressie) en koppeltoerental; Ford pers-/datasheet voor topsnelheid. Waarden kunnen per carrosserie/overbrenging licht afwijken.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Vermogensmeting vóór/na kan inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Ford Transit Euro 6.1 is een werkpaard dat kracht en efficiëntie combineert, maar onder de motorkap zit nog veel onbenut potentieel. Door middel van chiptuning kan de motorsoftware worden geoptimaliseerd, waardoor de Transit merkbaar meer vermogen en koppel levert. Dit zorgt voor betere trekkracht, snellere acceleratie en vaak zelfs een lager brandstofverbruik bij rustig rijden.
Voor wie dagelijks met volle lading of aanhanger rijdt, is tuning geen luxe maar een echte verbetering in comfort en prestaties. De motor blijft betrouwbaar — enkel de aansturing wordt slimmer benut. Kortom: met een professionele chiptuning haalt de Ford Transit Euro 6.1 het maximale uit elke rit.

