| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 240 pk | 245 pk | 270 pk | 278 pk |
| Koppel | 340 Nm | 347 Nm | 420 Nm | 433 Nm |
| Max. koppel bij | 1900 tpm | 1900 tpm | 1900 tpm | 1900 tpm |
| Topspeed | 226 km/u | 231 km/u | 249 km/u | 251 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1999 cc |
| Boring | 87.5 mm |
| Slag | 83.1 mm |
| Compressieverhouding | 10 : 1 |
| Motorcode | R9CD / R9CI |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MED17.2.2 / Bosch MEDG17.0 (afhankelijk van software/bouwjaar) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Meestal programmeren via OBD; bij sommige varianten kan bench/VR nodig zijn |
Let op — ECU-variant kan per bouwjaar en softwarestand verschillen. We controleren dit bij inname voor de juiste programmeermethode.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Vermogensmeting vóór/na is mogelijk met testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Ford S-MAX werd in 2006 geïntroduceerd. De SUV geldt als de sportieve versie van de nagenoeg identieke Ford Galaxy. De S-MAX is verkrijgbaar met zowel benzine- en dieselmotoren. Tot 2010 was een 2,5-liter vijfcilinder met 220 pk het topmodel van de range. De grote MPV is eventueel verkrijgbaar met zeven zitplaatsen, waarbij de derde zitrij volledig in de vloer is weg te klappen. In 2010 onderging de S-MAX een kleine facelift, vooral herkenbaar aan de nieuwe lichtunits aan voor- en achterzijde. De benzinemotoren werden deels vervangen door moderne EcoBoost krachtbronnen.
Met chiptuning van de Ford S Max 2.0 Ecoboost 240 pk pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.

