• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Ford S-Max 2.0 Ecoblue 190 pk

Vanaf € 799,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Ford S-Max 2.0 EcoBlue 190 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 190 pk 194 pk 210 pk 216 pk
Koppel 400 Nm 408 Nm 450 Nm 464 Nm
Max. koppel bij 2000–3000 tpm 2000–3000 tpm 2000–3000 tpm 2000–3000 tpm
Topspeed 211 km/u 215 km/u 232 km/u 234 km/u
Prijs incl. BTW € 799,- € 799,- € 899,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel * € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1997 cc
Boring 85 mm
Slag 88 mm
Compressieverhouding 17 : 1
Motorcode BCCC
ECUSpecificatie
Type Continental / Siemens SID212 (soms SID212evo)
Fabrikant Continental / Siemens
Opmerking Bench-unlock vereist; na unlock programmeren via OBD

Let op — Dit model heeft een SID212 ECU. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 799,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Chiptuning Ford Amersfoort

Ford-chiptuning – meer trekkracht, meer beleving, maximale controle

Van EcoBoost tot PowerStroke: met chiptuning door Unlimited Tuning halen we het maximale uit jouw Ford – tot wel 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van betrouwbaarheid en dagelijks comfort.

OEM-veilig, performance-gericht

We optimaliseren turbodruk, brandstof- en ontstekingstabellen en koppelbegrenzers voor directe gasrespons, sterkere acceleratie en een bredere powerband.

  • Tot wel 50% meer vermogen
  • Tot wel 60% meer koppel
  • OEM-veiligheidsmarges behouden
  • Volledig reversibel (originele software veilig opgeslagen)
  • ECU’s: Bosch MED17/MG1/MD1, Siemens/Continental, Delphi/Visteon PCM

Toepassing

Geschikt voor o.a. Fiesta ST, Focus ST/RS, Mustang 2.3 EcoBoost & 5.0 Coyote, Ranger 2.0 EcoBlue, Transit/Custom, F-150 3.5 EcoBoost/5.0 en meer.

Amersfoort Tilburg Goes Delfzijl Zulte (BE)

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Focus op souplesse, trekkracht en directe gasrespons. Volledig origineel voertuig
Stage 2 Software + hardware (bijv. efficiëntere intercooler, high-flow downpipe/uitlaat) voor extra flow en koeling. Gematigde hardware-upgrades
Stage 3 Volledige performance-setup met geavanceerde turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware
Belangrijk: exacte winst hangt af van motorcode/ECU-versie (bijv. EcoBoost/EcoBlue, PowerStroke), transmissie-afstemming en hardwareconditie. Originele software blijft bewaard en kan altijd worden teruggezet.