| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 120 pk | 122 pk | 190 pk | 196 pk |
| Koppel | 340 Nm | 347 Nm | 440 Nm | 453 Nm |
| Max. koppel bij | 1750–2250 tpm | 1750–2250 tpm | 1750–2250 tpm | 1750–2250 tpm |
| Topspeed | 180 km/u | 184 km/u | 198 km/u | 200 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 799,- | € 799,- | € 899,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1997 cc |
| Boring | 85 mm |
| Slag | 88 mm |
| Compressieverhouding | 17 : 1 |
| Motorcode | YNCA |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Continental / Siemens SID212 (soms SID212evo) |
| Fabrikant | Continental / Siemens |
| Opmerking | Bench-unlock vereist; na unlock programmeren via OBD |
Let op — Dit model heeft een SID212 ECU. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Ford S-MAX combineert het comfort van een gezinswagen met de dynamiek van een sportieve hatchback. Zijn krachtige EcoBoost- en EcoBlue-motoren leveren moeiteloze prestaties, terwijl de geavanceerde ondersteltechniek zorgt voor een strak en stabiel rijgedrag. Met onze optimalisatie krijgt de S-MAX precies dat beetje extra pit: meer trekkracht, snellere gasrespons en een soepelere rijbeleving – zonder in te leveren op betrouwbaarheid of comfort.
De Ford S-MAX is een zeldzame verschijning in zijn klasse: een ruime zevenzitter die rijdt als een sportieve sedan. Sinds zijn introductie staat hij bekend om zijn combinatie van ruimte, luxe en rijplezier. Onder de motorkap zorgen moderne EcoBoost- en EcoBlue-motoren voor een perfecte balans tussen vermogen en efficiëntie, ondersteund door een geraffineerde automaat en intelligente ondersteltechniek. Voor wie nét dat beetje extra wil, haalt onze chiptuning het volledige potentieel van de motor naar boven.

