| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 270 pk | 275 pk | 290 pk | 299 pk |
| Koppel | 421 Nm | 429 Nm | 500 Nm | 515 Nm |
| Max. koppel bij | 3000 tpm | 3000 tpm | 3000 tpm | 3000 tpm |
| Topspeed | 177 km/u | 181 km/u | 195 km/u | 197 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench | OBD / Bench |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 2261 cc |
| Boring | 87,5 mm |
| Slag | 94,0 mm |
| Compressieverhouding | 10,0 : 1 |
| Motorcode | VIN (8e positie): R (US 2.3 EcoBoost) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Bosch MG1CS017 of Bosch MG1CS036 (afhankelijk van bouwjaar/variant) |
| Fabrikant | Bosch |
| Opmerking | Programmeren vaak via OBD mogelijk; sommige varianten vereisen bench/VR. |
Let op — ECU-type kan per modeljaar verschillen (MG1-varianten). We controleren vooraf welke programmeermethode (OBD of bench) nodig is.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Dyno-run optioneel vóór en ná tuning; testrapport beschikbaar.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Ford Ranger is al jaren een icoon binnen het pick-up-segment. Gebouwd om te presteren, of het nu gaat om werk, avontuur of dagelijks gebruik. Zijn robuuste ladderchassis, intelligente vierwielaandrijving en sterke EcoBlue-dieselmotoren maken hem tot een echte alleskunner.
De Ranger combineert brute kracht met moderne technologie: van geavanceerde veiligheidssystemen tot een comfortabel interieur met premium afwerking. Of je nu kiest voor de zuinige 2.0 EcoBlue of de krachtige Bi-Turbo-variant, één ding blijft hetzelfde — de Ranger levert altijd controle, souplesse en vertrouwen, op elk terrein en in elke situatie.
Met een chiptuning van Unlimited Tuning ervaar je de Ranger op zijn best: meer trekkracht bij lage toeren, vlottere acceleratie en nog meer rijplezier, zonder concessies aan betrouwbaarheid of levensduur.

